SEO szempontból a Google tesz különbséget ragozott kulcsszavak és alap kulcsszó szótövek között?
Nagyon sok bad hat SEO-val találkoztam már, ahol a weboldalüzemeltető csak arra megy rá, hogy a kulcsszó legyen benne minden cikkben legalább 15-ször, de arra már nem, vagy csak minimálisan, hogy a mondatok ténylegesen értelmesek legyenek. Ennek kapcsán gondolkoztam el, hogy mi a helyzet az olyan nyelvek esetében a kulcsszavakkal, mint a magyar, ahol a szótőhöz ragok kapcsolódnak, ezáltal új szavak keletkeznek.
Tegyük fel, hogy az egyik kulcsszavam a "tükör". A sok helyen látott, szerintem ártalmas gyakorlat szerint csak arra fókuszálnak a honlapon, hogy a tükör szó ebben a formában minél többször jelen legyen. Így születnek az olyan mondatok, mint "Rendelje meg még ma az Ön legújabb tükör!", vagy "Nézzen szét webáruházunk tükör között!"
A dilemmám az, hogy ha a fenti mondatokba a "tükrét" és "tükrei" ragozott alakok kerülnek, ehhez a Google keresőalgoritmusa hogyan viszonyul?
Addig eljutottam, hogy egyfelől valószínűleg jobban, mert nem black hat SEO-t csinálsz. Másfelől viszont csökkented a kulcsszavak számát, és ha feltesszük, hogy nem ezrével vannak kulcsszavaid, csak moderált mennyiségben (mert már nem a nagyon öreg generációjú black hat SEO-s vagy, hanem már hallottál valamit rossz gyakorlatokról), akkor a ragozott alakok jelentősen csökkenthetik a kulcsszavaid mennyiségét.
Kivéve, ha a Google tudja ezeket. De tudja-e? Jót teszel összességében magadnak, vagy rosszat?
Felismeri a ragozást, de pontos egyezés esetén az kerül előbbre ami a kereső kifejezéssel megegyezik.
Ezért nehéz értelmesen forgalmazni, és SEO -ban is jó legyen.
Mert ha "fali tükör" -t keresek, akkor fenti mintád esetén az szerepel jobban amelyik a "fali tükör" kifejezést egyben tartalmazza, utána ami külön-külön a szavakat, végül ami ragozott formában.
(De ez csak szőrhasogatás, mert a elsősorban nem ez alapján fog besorolni a sok "fali tükör" -t tartalmazó oldal közt, hanem annak népszerűsége és látogatottsága alapján)
Ez annyit segít, ha több ragozásban is szerepel az oldalon, fejlécben (title / description), hogy jobb eredményt hoz.
A Title esetén van még egy kis trükk, ez nem is besorolást segíti, hanem a találati listában a kitűnést.
Eggyenlőre még nem büntet érte a google.
Ez pedig a Bold Unicode karakterek.
Ezt is értelmezi mint normál szöveget.
Vastagabban jelenik meg a title egy résez pl.
Fali tükör 𝗔𝗖𝗞𝗖𝗜𝗢́ 𝟮 𝟵𝟵𝟬 𝗙𝘁 -𝘁𝗼́𝗹
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!