Hogyan lehet olyan szoftvert írni, amely könnyen módosítható?
Úgy hogy betartod a SOLID elveket és követed a design patterneket vagy minimálisra szorítod az antipattern megoldásokat.
(Ez magában foglalja azt a nagyon fontos elvárást, hogy egy osztály csak egy feladatért fog felelni például, ami szerintem elég fontos, hogy jól karbantartható, könnyen módosítható legyen).
Azaz szemre minél több osztályod van és mindegyiknek megvan a saját feladata akkor az egy jó alap.
Például van egy webalkalmazásod, ami 10-15 oldalból áll, és ezeknek az oldalaknak a 60%-a ugyanaz (címsor, menüsáv, lábléc ugyan az).
Tegyük fel át akarod szerkeszteni a menüsávot.
Ha mind a 10-15 oldalon egyesével kell megcsinálni akkor az nem egy rugalmas szerkezet.
De ez csak 1 példa a sok közül.
A lényeg az, hogy a programot ne kelljen módosítani, hanem csak hozzá keljen adni új dolgokat.
Na most ez gyakorlatban úgy néz ki, hogy az osztályaidat úgy készíted el, hogy egy osztály egy adott dologért felelős, nem csinál semmi mást, de azt tökéletesen hiba nélkül. A másik meg jól kell tudni használni az interface-eket, eventeket. De ez nyelv függő, itt én c#-ra gondoltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!