Máshol is hatalmas szívás szoftvert supportálni (fejlesztőként)?
Főleg egyedi szoftverekre gondolok, méretűket tekintve kb. olyanokra amiket egy 4-5 fős csapat 1 év alatt lefejleszt.
Viszonylag kezdő vagyok (2-3 év tapasztalat), de már a második ilyen projektemen vagyok (hála égnek most nem egyedül, mint az elsőn) és csak azt látom, hogy szenvedés mindig az egész, színtiszta reverse engineering.
Az üzleti tudás nulla - mindenki aki mélyebben értett a programhoz már évek óta nem ezzel foglalkozik, vagy nincs is a cégnél.
Dokumentációk erősen hiányosak, vagy olykor szimplán nem léteznek. Ami még egy felhasználóinál nem olyan nagy baj, de ha nincsen rendes üzemeltetői vagy telepítői leírás, az oltári szívást tud okozni szerintem (pl. új szerverre költözés esetén).
Kettőből kettő projekt esetén az ügyfél nincs is igazán tisztában sokszor a szoftver használatával (pedig mindkettő közel 10 éves). Rengeteg az user error, amikor elmegy egy komplett napom egy olyan "hibára", ami szimplán a helytelen használat következménye.
Az utólagos fejlesztési igények szokszor teljesen átgondolatlanok és értelmetlenek, de hát meg kell csinálni, mert kérték és fizetnek érte. Erről jut eszembe, rendes specifikációt nem is tudom mikor láttam utoljára. Plusz hát utólag elég nehéz is úgy hiba nélkül fejleszteni, ha tesztek nincsenek.
Természetesen ha valami krach beüt, akkor mident azonnal meg kell oldani, az SLA mint olyan pedig mindkét oldalról csak egy papír, ami senkit sem érdekel.
Kicsit hosszú panasz áradat lett most látom :D Tehát a lényeg: máshol is előfordulnak ilyenek, vagy én nyúltam bele a kakiba?
(Nagyobbacska cég, papíron multi, de amúgy én inkább mondanám magyarnak. A munkakörülmények amúgy jók, a közvetlen munkatársak nagyon jó fejek és a fizetés is jóval több mint amennyit a jelenlegi tudásom szerintem ér.)
Én is 100%-ig pontosan ilyennek látom.
Lehet, hogy pont egy helyen is dolgozunk? :)
"Valamint nem fejlesztő van supportnak berakva, hanem manual tester, aki a user szemszögéből nézi a programot."
Én most a support alatt azt értem, hogy egy kész programon kell hibajavításokat, további kisebb-nagyobb fejlesztéseket végezni, nem azt, hogy ülök egy telefon mellett és várom, hogy csörögjön.
Mondjuk ettől függetlenül persze szinte mindig közvetlenül engem keresnek, jó lenne erről leszoktatnom őket, de hát akkor meg nyilván én leszek a f..sz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!