Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Programozás C-ben függvényes...

Programozás C-ben függvényes feladat?

Figyelt kérdés

f(x)= sin^5(3x-sqrtx)(1,3-arccosx) Meg van adva ez a függvény és egy adott intervallumban egymástól egyenlő távolságokra levő x változókra kellene kiszámolni. Valamint ahol nincs értelmezve ott egy hibaüzenetet kellene kidobnia. Eddig ezt sikerült összehozni:

#include<stdio.h>

#include<stdlib.h>

#include<math.h>

float fuggveny(float a, float b, float c);

int main()

{

float a,b,c,x;

a = pow(sin(b*c),5);

b = (3*x-sqrt(x));

c = (1,3-acos(x));

printf("Adja meg az 'x' valtozo erteket!\n");

scanf("%f" , &x);

printf("A fuggveny erteke : %f\n",fuggveny(a,b,c));

return 0;

}

float fuggveny(float a, float b, float c)

{

return a*b*c;

}

Elég kezdő vagyok, szóval valószínűleg több sebből is vérzik a dolog :D Valaki meg tudná mondani, hogy mik a hibák benne és a feladatnak azt a részét, hogy lehetne megoldani, hogy egymástól egyenlő távolságra lévő x változókra számolja ki az intervallumon amit bekérek?

Előre is köszönöm!

2018. nov. 22. 21:46
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:

Egész pontosan így néz ki a feladat: [link]

Bocsi ha valamit elírtam, már én is elég fáradt voltam.

2018. nov. 23. 19:49
 12/21 A kérdező kommentje:
Még annyi lenne a kérdésem, ha esetleg benéz még valaki, hogy, hogyan oldom meg, hogy a lépésközökkel léptesse a for ciklust? Meghatároztam a lépésközök számát, ahogy írtátok, de, vagy végtelen ciklus lesz belőle, vagy csak a lépésköz értékére sikerül kiszámolni :(
2018. nov. 23. 21:00
 13/21 tabaki ***** válasza:
Ahogy látom, lényegében jól írtad, akkor pedig mintha a függvény mostani formája is stimmelne. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy én már nem tudok vele mit kezdeni, szóljon hozzá okosabb...
2018. nov. 23. 21:06
 14/21 tabaki ***** válasza:

#12: Talán valahogy így:

float x;

for (x = eleje; x <= vege; x += lepeskoz)

printf("fuggveny(%f) --> %f\n", x, fuggveny(x);

2018. nov. 23. 21:19