Valaki tud mondani olyan játékkészítő programokat, amikhez nem kell nagy tudás? De mindenképp 3D-s legyen!
Nemrég elkezdtem érdeklődni a játékkészítés iránt...
Én olyan játékkészítő programokat szeretnék választként látni, amik nem igényelnek nagy agyi kapacitást. :D
Szia! A Unity-t tudom neked ajánlani, mivel egy kezdő is
nagyon könnyen tudja kezelni. Letisztult és sok olyan alap elérhető hozzá aminek a segitségével tudsz tanulni. Ez a Unity a C++ nyelven alapszik ami kicsit sem egyszerű és tudást igényel, viszont nincs olyan normális játékmotor ami nem alkalmazna valamilyen programnyelvet. Egyébként ha játékokat szeretnél késziteni és még nagyon kezdő vagy én a Scratchet ajánlanám neked. Nincs 3D-s felület de ez adja meg azt a fajta gondolkodást ami a játékfejlesztéshez kell. Nagyon gyerekes felületűnek tűnik, de szerintem ez a legkönnyebb módja annak, hogy neki kezdjél ennek az egésznek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sok játékkészítő program hirdeti magáról, hogy nem kell hozzá programozási tudás, de mindegyik hazudik. Tételezzünk fel egy egyszerű példát: a figuránknak rá kell állni egy gombra, ami kinyit egy ajtót, de ha leszáll a gombról, az ajtó bezáródik, ezért egy ládát kell rátolni, hogy kimehessünk az ajtón. Ehhez mondjuk Game Makerben kb. 40 sornyi programot kell megírnunk, változókkal, határértékekkel, kapcsolókkal, stb.
A legtöbb ember képességeit már az is meghaladja, hogy a Skyrim Creation Kit-ben összerakjon egy egyszerű kalandot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kb mintha azt kérdeznéd, hogy "Tudna valaki olyan kormányt mondani, amit lehet szájjal is kormányozni? De Force Feedbackes legyen!"
Nincs ilyen, nem volt és soha nem is lesz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én Unity motort használok, netről letöltött scriptekkel egy darabig el lehet lenni, de szerintem egy határ után elengedhetetlen a programozói ismeret
Az unreal motor blueprint rendszere amolyan "grafikusan összekattingatom a kódot és működik" dolog, azt mondják itt nem igényel programozói tudást, de bizonyos szemléletet akkor is kell ismerned, hogy tudd milyen adatot hogyan szeretnél tárolni és persze hol
Van egy harmadik nagy motor a Cryengine erről nincsenek mélyebb ismereteim, egy srác aki unityzett, nem rég tért át rá, mert volt olcsón asset hozzá
Szerintem ha komolyabban érdekel inkább egy csapatot keress és ne egyedül akarj mindent lefedni hanem mindenkinek meg van a maga területe.
Én pl programozó vagyok és mellette a technikai/technológiai dolgokkal foglalkozom (hogyan nézzen ki a mappa szerkezet, milyen koncepciók legyenek, VR build, android build...).
Van több grafikus akik a különféle grafikai feladatokat látják el (látvány terv, 3D modellezés, textúrázás, animálás...).
Mellettünk van még akik a hangokat csinálják külön a zene és külön a hang effektre is van ember.
És még a dokumentálás, tesztelés, marketing, fordítás, szöveg írás, történet írás....részekről nem is beszéltem...
Szóval, ha komolyabban akarod ezt csinálni, akkor 1 területre koncentrálj és abban legyél jó, a többit meg a csapat többi tagja végezze.
Egyedül is lehet játékot fejleszteni, csak ahhoz kell érteni minden területhez megfelelő szinten. Az egy személyes fejlesztés több időt vesz igénybe és csak 1 fajta személetet veszel figyelembe. Egy csapatban már az ötletelés szakaszban több nézőpontból látják a dolgokat, több fajta megoldás merül fel 1-1 problémára, vagy kérdésre.
Sok sikert :)
Köszönöm szépen a válaszokat!
Úgy döntöttem, hogy először kipróbálom az Unity-t.
További szép napot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!