Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A szoftverkiadó cégek úgy...

A szoftverkiadó cégek úgy nagy átlagban jelentős bevételre tesznek szert, ugye?

Figyelt kérdés

És ugyanez érdekelne egyéni vállalkozásban.

Van valaki, aki így fejleszt, egyéniben?


2018. febr. 13. 21:58
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Én így fejlesztek.

Akkora bevételre tesznek szert, amekkorát képesek megkeresni. Én pl. jóval kevesebbet keresek, mintha alkalmazottként dolgoznék valahol.


Ennek ellenére így számomra jobb, mert csak fél hónapokat dolgozok és ami meló van, azt elejétől végéig én csinálom (meg a társam), nem kell parázni, hogy nekem jut a shit.


A dolog kulcsa, hogy tudsz-e elég melót szerezni magadnak. A legtöbben itt, ennél a problémánál halnak be.

2018. febr. 13. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
0%
LoL
2018. febr. 13. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
A szoftverfejlesztés manapság nem egyszemélyes sport. Nagyon keveseknek éri meg egyedül. Ez azért van így, mert mire egyedül lefejlesztesz valami komplexebbet azt vagy más megcsinálja vagy elavult lesz. Cégekből is a nagyobbak tudnak igazán hatékonyan működni (20+).
2018. febr. 14. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Nincs már ilyen, hogy otthon egyedül fejlesztesz valamit és abból megélsz. Vagy legalábbis nagyon ritka. Ha egyéni vállalkozó vagy, akkor is sokkal jobban megéri bedolgozni egy nagyobb cégnek. "Külsősként" valamivel több pénzt ki tudsz hozni ugyanakkora fizetésből, mintha alkalmazott lennél. Persze cserébe ha épp nem kell ember, először téged fognak elküldeni.
2018. febr. 14. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
21%

"Nincs már ilyen, hogy otthon egyedül fejlesztesz valamit és abból megélsz."


Dehogy nincs. Nagyobb szükség van szoftverre ma mint korábban bármikor. A számítógépesítés, az automatizálás korát éljük. Ma már azok is beleállnak ilyesmibe, akik korábban nem is tudták, mi az a számítástechnika, vagy tudták, de nem kértek belőle. Ha nem teszik, lemaradnak, kiesnek a piacról, mert a konkurrencia felfalja, vagy becsődölteti őket.

2018. febr. 14. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim válasza:
0%
Ahogy kiadnak egy szoftver már fel is törik. Nem hiszem, hogy ebből meg lehet élni. El kell menni golfozni cégvezetőkkel és azokkal jó haverságot kialakítani és akkor megbíznak egyedi fejlesztéssel. Na ebből lehet megélni.
2018. febr. 16. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Az, hogy te otthon nekiülsz, és pár hónap munka után egy százmilliós hasznot termelő szoftvert összedobsz, és sikeresen értékesítesz, az legutoljára a nyolcvanas években működött.

Szerinted miért került a GTA5 fejlesztése 200 millió dollárba (kb. 60 milliárd forint)? Több százan dolgoztak rajta, és így is jó sokáig tartott elkészíteni. Igen, a fejlesztő cég jelentős bevételhez jutott, de mint látható, jókora pénzt bele is kellett fektetni, hogy ezt a hasznot megtermelje. Természetesen elmehetsz egy szoftveróriáshoz fejlesztőnek, de nyilván nem a tiéd lesz a nettó haszon. ;-)

Vagy elmehetsz indie játékfejlesztőnek, amire van valós kereslet, de nyilván töredékannyi bevételhez sem fogsz jutni, mint amit mondjuk az említett GTA 5 megtermelt.

Ha felhasználói szoftverekben gondolkodunk, akkor sem túl jó a helyzet. Az általánosabb célú szoftverek piacára nehéz hatékonyan betörni, és még ha némileg sikerül is, akkor sem lenne könnyű mondjuk a Microsoft Office-t kiszorítani. ;-) (Tegyük hozzá, hogy mondjuk egy Gimp-szintű grafikai szoftvert is szinte lehetetlen egymagadnak nulláról, belátható időn belül megírni.)

Az egyedi célszoftverekben viszont rengeteg potenciál van. Milliárdos így sem leszel, de akik ebbe ez irányba indultak el, általában nem szoktak nyomorogni hónap végén. ;)

2018. febr. 17. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

""Szerinted miért került a GTA5 fejlesztése 200 millió dollárba (kb. 60 milliárd forint)? Több százan dolgoztak rajta, és így is jó sokáig tartott elkészíteni."


Ez erős túlzás. A 200 - másutt 260 milió - dollár csak tipp. Egyik cég sem olyan hülye, hogy a kiadásait nyilvánosságra hozza.

Ha ennyibe került volna, akkor nem is igen lenne hasznuk rajta, hiszen játékonként 5 USD, az 65 millió-szor 5, tehát 325 millió dollár bevételt jelentene, így, sikertermékként.


A többszáz fejlesztő is lehetetlenség. 300 minősített fejlesztő, 5 év alatt, az 1500 mérnökév. Ez több mint rengeteg. Ennyi még talán a windowsban sincs.

Valójában 20-25 ember dolgozhatott a GTA V-ön, nyilván nagyon oda is figyeltek rájuk, mert infó az öt év alatt gyakorlatilag semmi nem került ki a készülő játékról. Ugyanez 300 fejlesztő esetében elképzelhetetlen lett volna, de nincs is szükség ennyire. Az öt év fejlesztési idő is sokat elárul. "


Egy fejlesztő egy GIMP-et simán megír egy év alatt, ha grafikai területen otthon van.

2018. febr. 18. 01:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Utolsó: Te dolgoztál már a területen?


Elképzelhető, hogy egy tehetséges fejlesztő egyedül lefejleszti 1 év alatt a gimpet. De nem ez a jellemző. Egy ekkora szoftvernél már van követelményelemzés, architektúra design, tesztelés stb. Plusz a fejlesztő heti 40 órában dolgozik plusz nem mindenki profi...ergo a termékeken jellemzően egy team dolgozik...

2018. febr. 18. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

"GIMP was originally released as the General Image Manipulation Program.[7] In 1995 Spencer Kimball and Peter Mattis began developing GIMP as a semester-long project at the University of California, Berkeley."


Egy szemeszter jóval kevesebb, mint fél naptári év.

Persze, azóta hozzá feljesztettek, bővítették, de érdemes figyelembe venni, hogy a két emberke a fejlesztés ideje alatt tolta az egyetemet is.

2018. febr. 18. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!