Játékfejlesztők, milyen méretben érdemes a karakter Sprite-okat megrajzolni?
Amatőr szinten már foglalkoztam egyszerűbb játékok grafikájának készítésével, azonban ez a kérdés mindig is elbizonytalanított. Valahol azt olvastam, hogy minél nagyobb méretben érdemes dolgozni, majd utána kicsinyíteni, mert akkor nem romlik a minősége, viszont ez nem igaz. 500×500 HD karakter sprite-ot 100×100-asra csökkentve elkezd "kenődni" a körvonal, illetve más kevésbé feltűnő, de kiszúrható roncsonlódást is okoz.
Ti hogyan álltok ehhez a kérdéshez? (Programozók válasza is jöhet, ti milyen méretben kéritek/kapjátok a Sprite-okat? HD méret vagy abban a méretben, ahogy a játékba bekerül?)
Még egy másik dolog, hogy a karakternek reszponzívnak kell lennie a játékban? Pl. ha PC-re és Androidra is kimegy. Ez az én felelősségem vagy a programozó dolga megoldani?
Előre is köszönöm a felvilágosítást!
A 100x100 as felbontásból gondolom pixel grafika, azt érdemes natív felbontásban csinálni, semmi előnye nem lenne a nagyobb felbontásnak. Minden mást 2-3x akkorában mint amekkora kell általában ideális, ez gyakorlatilag élsimítás 2D ben.
Ideális esetben akkorában érkezik amekkorára szükség van, de igazából nincs túl nagy jelentősége, a minőség\sebességveszteség minimális.
Az utolsó kérdést nem értem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!