Ez hogyan oldható meg?
Adott egy nxm méretű (0<n,m<100) „betű-mátrix” és egy n+m-1 hosszú karakterlánc, amelyeknek
elemei az angol ABC kisbetűi. Hány (1,1) indexű cellából (n,m) indexű cellába vezető út mentén (az (i,j)
cellából az (i+1,j) vagy (i,j+1) cellák valamelyikébe lehet tovább lépni, amennyiben ezek léteznek)
található meg az n+m-1 hosszú input karakterlánc?
Tehát ha jól gondolom akkor az első betűtől kezdve minden lehet lehetséges esetet ki kellene próbálni.
Addig eljutottam, hogy lépésenként összehasonlítsam a
a keresendő soron következő betüjével, de hogyan érhetem el, hogy minden lehetséges lépéskombinációt kipróbáljon, anélkül, hogy
ugyanazt megcsinálná kétszer.
Ha jól tudom a backtrackingnek az a lényege, hogy ha nem megfelelő a következő , akkor egyet visszalép.Például ha a jobbra lépés(j+1) nem jó,akkor lefelé lép(i+1) és ha az jó akkor arra lép tovább, de hogyan lehet hogy a következő kereséskor ne ugyanazon az útvonalon menjen végig és ne hagyjon ki egy lehetőséget sem?
Egyáltalán így kellene ezt megoldani?
A segítséget előre is köszönöm.





En egy rekurziv algoritmust irnek erre:
proc vizsgal(i, j):
_ ha rossz betu van az (i,j) cellaban, visszater hamissal
_ ha a sarkon vagyunk (i=n es j=m), visszater igazzal
_ ha van lefele hely es vizsgal(i+1, j) igaz, visszater igazzal
_ ha van jobbra hely es vizsgal(i, j+1) igaz, visszater igazzal
_ egyebkent hamissal ter vissza
Ha az utjara is kivancsi vagy, akkor az utolso n+m-1 visszateres (i,j) poziciojat tarold.





Le van írva kiscsillió helyen az algoritmus.
Google a barátod.





Mivel C++-ban kellett programozni, ami objektum orientált nyelv, ezért készítettem egy osztályt (class Matrix).
Ebben az oszályban van tárolva az mátrix (mx) és a string (s).
A fillMatrix() feltölti a mátrixot.
A fillString() feltölti a stringet.
A showMatrix() megjeleníti a mátrixot.
A showString() megjeleníti a stringet.
A mátrix és a string feltöltésénél van egy kis random variáció.
A randomSeed változóval tudod állítani, hogy minden futatásnál más-más mátrixot és stringet genereljon (randomSeed=time(NULL)),
vagy ha a randomSeed változónak egy konstans számot adol, akkor mindig ugyanazt a véletlen mátrixot és stringet fogja generálni (randomSeed=1504880612).
Ajánlom, hogy a "randomSeed=1504880612" parancsot inkább töröld ki.
A getCorrectPathCount() visszaadja, hogy mennyi helyes útvonalon található meg a string a mátrixban.
Ez egy rekurzív fügvénnyel van megvalósítva (countPaths()).
A countPaths() függvénynek 3 bemeneti (i,j,k) és 1 kimeneti (pathCount) paramétere van.
i - A mátrix egyik koordinátája
j - A mátrix másik koordinátája
k - A string indexe
pathCount - Visszaadja, hogy hány darab helyes útvonalon található meg a string a mátrixban a megadott mátrix koordinátától és a megadott string indextől számítva.
void Matrix::countPaths(const int i, const int j, const int k, int & pathCount) const
{
char c;
c = mx[i*m+j]; // Ilyen betű van a megadott matrix koordinátán.
if (s[k] == c) { // Ha a string betűje a megadott indexen egyezik a mátrix betűjével, akkor
if (k == (s.length()-1)) { // Ha a string indexe az utolsó betűre mutat, akkor
pathCount++; // Találtunk még egy helyes útvonalat.
} else {
if ((k+1) < s.length()) { // Ha van még olyan betű a stringben, amit még nem ellenőriztünk, akkor
if ((i+1) < n) { // Ha van még olyan betű a mátrixban, amit még nem ellenőriztünk, akkor
countPaths(i+1, j, k+1, pathCount); // Mennyi helyes útvonalon található meg a string a mátrixban a következő mátrix koordinátától és a következő string indextől számítva.
}
if ((j+1) < m) { // Ha van még olyan betű a mátrixban, amit még nem ellenőriztünk, akkor
countPaths(i, j+1, k+1, pathCount); // Mennyi helyes útvonalon található meg a string a mátrixban a következő mátrix koordinátától és a következő string indextől számítva.
}
}
}
}
}
A countPaths() egy rekurzív függvény.
Hogy hogyan kell rekurzív függvényt készíteni?
Rekurzív függvény készítésnél át kell gondolni, hogy milyen bemeneti és milyen kimeneti értékekre lesz szükségünk.
Valahol a függvényben lesz legalább egy parancs, ami meghívja ugyanazt a függvényt. De más paraméterekkel. Ugyhogy a paramétertervezés fontos.
Arra vigyázni kell, hogy a függvény ne hívja meg saját magát végtelenszer. Vagyis legyen benne egy olyan pont, amikor már nem fogja saját magát többször meghívni.





Hogy tárolna már egy mátrixot egy charban??
Egy dimenziós tömbben is lehet, csak csúnyább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!