3D-s modellek kihasználatlan "face"-inek az eltüntetése javít a játékon, amibe a modellt teszem?
Egy jateknal alap, hogy minden, ami szuksegtelen, azt ne toltsd be. Pont eleg eroforrast hasznal minden.
Persze ez nem azt jelenti, hogy minden modellnel dolgozz tiz napot hogy egy-egy haromszoget kiszedj, de pl a biztosan sosem lathato reszeket nyugodtan kukazhatod. Minden kevesebb objektum van, annal jobb. Minel nagyobb adatot tudsz egyben kirajzolni, annal jobb. A videokartya azt szereti, ha lehetoleg minel kevesebbszer kap DRAW parancsot. Ha a modellt szetosztod sok kulonallo egysegre az nem tesz jot a teljesitmenynek, mert sokszor kulon-kulon lesz kirajzolva, ami okes, ha szukseg van ra, de ha nem, akkor csak pazarlas.
Nyilván számít de kontextus nélkül nehéz megmondani hogy mennyire. Ha kiszedsz 1-2 háromszöget egy modelből az nem számít. Viszont ha lényegesen le tudod csökkenteni egy olyan modellnek a polygon számát ami tizessével vagy százassával van jelen a háttérben ott komoly gyorsulást lehet elérni.
Ezért szoktak több verziót is készíteni egy modelből amit cserélgetnek attól függően, hogy milyen távol van a kamerától. [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!