Az jó, ha mindennek külön osztályt csinálok ebben a feladatban?
tehát külön osztály van karakternek,tutajnak,tűzhelynek,víztisztítónak,hálónak,cápának,levélnek,deszkának stb...
Igen, jó irány.
Esetleg a nyersanyagoknak lehet közös ősosztálya is...
Sőt. Én telepakolnám interface-ekkel.
ContainerClass[][] ami alapját adja a térnek.
public TengerInterface getTenger() // ha tenger akkor class-t ad vagy NULL-t
public TalajInterface getTalaj()
public class ContainerClass {
... private TengerInterface tenger = null;
... private TalajInterface talaj = null;
// setter/getter
}
public class CapaClass implements TengerInterface { ... }
public class LevelClass implements TengerInterface
public class TizhelyClass implements TalajInterface
és így tovább.
tehát ha egy négyzet koordináta alapján azonnal megkapod relatív (kis ellenőrzéssel), hogy ott mi van és pl. ha begyűjtötted (karakter), akkor rápéldányosítasz egy üres vizet és "törölve". :)
De minek az interfész az csak egy sablon, minta semmi több. Ha nem az a terv egy osztállyal hogy megvalósítsd akkor csakis az lehet hogy egy megvalósítandó felületet készíts amit majd valaki más fog megvalósítani a sablon szerint amit készítettél erre van az interfész.
Ha te tudod mit akarsz és hogyan és ha nem egy mintához kell kötni a típusodat akkor minek húznád az időt feleslegesen azzal hogy először megcsinálod az interfész ét.
Szerintem meg ez a megoldás csak az OOP felesleges erőltetésére lenne jó példa... Kb. mint a tankönyvi példák 90%-a.
A pályát érdemes objektumként megvalósítani, minden más ennek az objektumnak a tulajdonsága vagy viselkedése lesz.
Persze, ha minden egyes létrehozott új osztályért pluszpont jár, akkor hajrá! ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!