Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan működik a saját interfa...

Hogyan működik a saját interface programoknál?

Figyelt kérdés
Nem tudom, hogy hogyan magyarázzam el, de tegyük fel, hogyha akarsz egy kockát megjeleníteni, körbejárni, térben, akkor annak hogyan állna neki az ember, console ablakba beleírná, vagy windows formba, vagy hogyan? Például egy game enginenek mi az interface-e? Hogyan lehet ilyet írni?

2017. márc. 28. 19:27
 1/6 anonim ***** válasza:
public interface IMyInterface { }
2017. márc. 28. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Interfészekből elég nagy kavarodás tud lenni, mivel rengeteg dolgot interfészeknek nevezünk.

Kezdésnek van az ún. felhasználói felület (User interface). Ezzel tudod használni a programot. Az a feladata, hogy kapcsolatot teremtsen a programmal és veled. Ezekből van karakteres (fekete képernyőn szövegek) illetve grafikus (például ablakos).


Aztán van ún. API (alkalmazás-programozási interfész). Ennek az a feladata, hogy a két szoftver közt alakítson ki valamilyen kapcsolatot. Tehát az egyik program utasítani tudja valamire a másik programot, vagy adatot tudjon tőle kérni.


Aztán van az objektumorientált programozás szemlélet szerinti interfész. Ez nagyon-nagyon röviden arra jó, hogy a különféle viselkedéseket leírjuk vele.


Melyikre vagy kíváncsi?

2017. márc. 29. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Különféle viselkedéseket leírjunk vele ez helytelen ugyanis nem tartalmazhat definíciót az interfész.


Ezekkel megvalósítandó mintákat lehet létrehozni nem pedig viselkedést de olyan hülye szót használtál erre mit értesz te viselkedés alatt?

2017. márc. 30. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Kérdező egy game engine vagy más program osztályainak a megvalósítása rengeteg féle képp történhet. Úgy értem hogy több féle képp megtervezhető a program helyesen.


De interfész t csak akkor érdemes csinálnod bele ha úgy szeretnéd át adni valakinek a megvalósított osztályaid mintályát,hogy a definícióid rejtve maradjanak.


Egyébként ha saját ötlet az egész és nem fontos neked az hogy egy más embernek mintája alapján valósuljon meg az osztályod akkor minek gyártanád le magadnak először a mintát? Mert ez plusz felesleges idő. Minek kötnéd a saját elgondolásod az osztályodhoz ha a sablon nélkül is pont így valósítanád meg mert az ötlet a sajátos.

2017. márc. 30. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Sajátodé
2017. márc. 30. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Nem kódkapcsolati interfacere gondoltam itt, hanem mint laikus, kíváncsi vagyok, hogy milyen "ablakban" íródik az ilyesmi. Hogy fognak egy windows form szerkesztőt, és a pixelekkel játszanak benne, vagy ilyesmihez tudnak írni saját "ablakot"? Mert úgy tudom, hogy a console ablaknak szűkek a határai, ha színekről van szó például, de akár egy ilyen ablakba is meglehetne írni egy kockát, amit körbejárhatunk. Nem tervezem a megvalósítását, csupán kíváncsi vagyok, hogy hogyan megy ez.
2017. márc. 31. 17:22

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!