Hogyan működik a saját interface programoknál?
Interfészekből elég nagy kavarodás tud lenni, mivel rengeteg dolgot interfészeknek nevezünk.
Kezdésnek van az ún. felhasználói felület (User interface). Ezzel tudod használni a programot. Az a feladata, hogy kapcsolatot teremtsen a programmal és veled. Ezekből van karakteres (fekete képernyőn szövegek) illetve grafikus (például ablakos).
Aztán van ún. API (alkalmazás-programozási interfész). Ennek az a feladata, hogy a két szoftver közt alakítson ki valamilyen kapcsolatot. Tehát az egyik program utasítani tudja valamire a másik programot, vagy adatot tudjon tőle kérni.
Aztán van az objektumorientált programozás szemlélet szerinti interfész. Ez nagyon-nagyon röviden arra jó, hogy a különféle viselkedéseket leírjuk vele.
Melyikre vagy kíváncsi?
Különféle viselkedéseket leírjunk vele ez helytelen ugyanis nem tartalmazhat definíciót az interfész.
Ezekkel megvalósítandó mintákat lehet létrehozni nem pedig viselkedést de olyan hülye szót használtál erre mit értesz te viselkedés alatt?
Kérdező egy game engine vagy más program osztályainak a megvalósítása rengeteg féle képp történhet. Úgy értem hogy több féle képp megtervezhető a program helyesen.
De interfész t csak akkor érdemes csinálnod bele ha úgy szeretnéd át adni valakinek a megvalósított osztályaid mintályát,hogy a definícióid rejtve maradjanak.
Egyébként ha saját ötlet az egész és nem fontos neked az hogy egy más embernek mintája alapján valósuljon meg az osztályod akkor minek gyártanád le magadnak először a mintát? Mert ez plusz felesleges idő. Minek kötnéd a saját elgondolásod az osztályodhoz ha a sablon nélkül is pont így valósítanád meg mert az ötlet a sajátos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!