Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogy lehet pong játékban...

Hogy lehet pong játékban megcsinálni azt hogy az ütőről vissza pattanjon a labda?

Figyelt kérdés

Az már meg van hogy ha a falhoz ér akkor visszafelé menjen de az ütőnél hogy kell megcsinálni? Az "ütő" x = 10px és y = 60px nagyságú. Úgy gondolkoznék hogy ha a labda az ütő x + 10 és y 0-60 pontján van akkor labda *(-1) de nem tudom a "0-60" részt bele írni a programba + azt hogy a labda x vagy y értéke változzon.


ha nagyon nem értenétek a leírást akkor itt van egy pastebin: [link]

de ne kövezzetek meg ha vmi-t rosszúl csináltam mert eléggé kezdő vagyok!


A válaszok jók általánosan is de python(pygame)-ban még jobb!

Köszi :)


2017. márc. 3. 23:15
 1/10 anonim válasza:
0%
hű. milyen nyelven tanultok programozni? ha C# lett ovlna abban tudtam volna segíteni de így ehhez nem értek bocsánat :D
2017. márc. 3. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Legyen a képernyő X=500 * Y=500 pixel felbontású.

A képernyő bal felső sarka legyen X=0 Y=0.

A jobb oldali ütő teteje X=490 Y=280, alja X=490, Y=320.


Ha a labda X koordinátájának középpontja + a labda sugara a jobb oldali ütő valamely végének X koordinátájával egyenlő, és a labda Y koordinátája az ütő tetejének és aljának Y koordinátája között van:

.. A labda mozgási vektorának X koordinátája annak -1-szerese legyen.

2017. márc. 4. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 tabaki ***** válasza:

Sajnos, én nem értek a pythonhoz, de valami ilyesmit gondolok, persze nyilván lehet finomítani:

[link]

2017. márc. 4. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Gondolom, a labda mozdulásánál megnézed hogy találkozik-e az ütővel,

és ha igen, akkor az irányát megfordítod, és mondjuk 0.5ször az ütő iránya+sebesség=sebesség(szer)0.8+ütő sebessége

de pythonhoz én se értek

ui:bocs nincs numpadom

2017. márc. 4. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Alapesetben beesési szög egyenlő visszaverődési szög, tehát a kilépés szöge a belépés szögévelazonos. Azonban az ütő mozgása okoz némi perdületet, ami hatással van a kilépési szögre. Ez a valós fizikája a dolognak, de gondolom itt még nem tartasz.
2017. márc. 5. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Addig az megvan hogy ha az ütőhöz ér akkor mit csináljon de az nem tudom megcsinálni hogy hogyan ellenőrizzem azt amikor az ütőhöz ér mert pixelenként nem lenne olyan célszerű megcsinálni. Van erre valami külön function? a range()-t próbáltam de nem akart működni.
2017. márc. 18. 15:29
 7/10 tabaki ***** válasza:
Eddig bosszantott, hogyan lehettek a többiek ennyire lusták, hogy bele se néznek a belinkelt kódodba. Most némileg megnyugtat, hogy meg is érdemelted.
2017. márc. 18. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

"de az nem tudom megcsinálni hogy hogyan ellenőrizzem azt amikor az ütőhöz ér mert pixelenként nem lenne olyan célszerű megcsinálni."


Hát pedig azt úgy kell, pixelenként. Collision detection a dolog neve, magyarul, ütközés-vizsgálat.

2017. márc. 18. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
tabaki miért is érdemeltem meg? Nem lehet kérdezni ha valamit nem tudok vagy nem értek a programozásban?
2017. márc. 30. 19:12
 10/10 tabaki ***** válasza:

Azért, mert te ugyanúgy nem nézted meg az én kódomat, mint a többiek a tiédet. Nem mondom, hogy máris kifogástalan a megoldásom, de a játéknak ebben az egyszerű változatában többé-kevésbé működik, és pontosan a problémás pixelenkénti for-ellenőrzést helyettesíti egyszerű kisebb-nagyobb vizsgálattal. Erre voltál kíváncsi, nem?

De, lehet kérdezni. Csak minek, ha a válaszok nem érdekelnek?

2017. márc. 30. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!