Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A játékok miben vagy hol...

A játékok miben vagy hol tárolják a lokális adatokat?

Figyelt kérdés

Arra vagyok kíváncsi, hogy például egy konkrét játék esetében (legyen ez mondjuk az Age of Empires, vagy akár mi hasonló jellegű progi) a játék milyen fájlokban tárolja a lokális adatait? Mert gondolom nem programoznak le minden egyes egységet, hanem egy lokális adatbázisból szedi ki a játék az érékeket, egységek jellemzőit és azokat tölti be.


De ha én akarok egy játékban tárolni például sebzésértékeket különböző fegyverekhez, akkor ezt miben a legcélszerűbb megtenni? Sokat használtam már az SQL-Access párost, de ahogy nézegetem a többi játékot, azt vettem észre, hogy ez mindig az adott játék Engine-jére van bízva. Pl a Unity is saját fájlokat hoz létre erre a célra.


Ebből a szempontból pedig az a kérdésem, hogy egy konkrét játékfejlesztő team, ha saját engine-t használ, akkor hol tárolja el a lokális adatokat?


Esetleg arra is gondoltam már, hogy valóban SQL-Access páros a jellemző a legtöbb helyen, de később ezt bináris kódba fordítja az engine és már csak saját kiterjesztésű fájlokban lesz elérhető. Ez a feltevés megállja a helyét?


Előre is köszi!


2017. febr. 4. 15:53
 1/7 anonim ***** válasza:
Ahol épp akarják, semmiféle megkötés nincs, ha akarják akkor akár hardcode olhatják az egészet ahogy van - nyilván nem a legszerencsésebb megoldás, de nincs semmiféle "szabály" erre. Pl xml tök jó, sql is, de ha a legkönnyebben egy excel táblából, vagy txt ből tudják betölteni az adatokat akkor az is.
2017. febr. 4. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Hmm excel? Erre nem is gondoltam még! Jó ötlet, kipróbálom köszi! :D


Akkor tehát nincs semmiféle szabály nagy cégeknél sem erre? Gondolom szabványokat létrehoztak rá, ami egyszerűsíti az életet, vagy tévedek?

2017. febr. 4. 16:57
 3/7 anonim ***** válasza:
Biztosan követnek mindenhol valamilyen saját rendszert, de nincs olyan, hogy "ez a jó, és csak így jó", projektenként teljesen eltérhet. Ha egyszerű bővíteni, kezelni, és a lehető leggyorsabban elkészül akkor az adott játékhoz\programhoz\akármihez tökéletes - nem véletlen, hogy minden engine csak lehetőséget ad a fájlkezelésre, de nem szabja meg hogy hogy csináld, vagy hogy mit ments le.
2017. febr. 4. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Értem már, köszönöm! :)


Annyi kérdésem van még, hogy alapvetően egy olyan alkalmazásnál megéri e offline tárolni átmeneti adatokat, ami egyébként internetről szedi az sql adatbázisból? Az offline adatok ugyanazok, mint az online adatok. Nem gyorsítás céljából tárolnám offline, hanem arra az eshetőségre, ha valakinek nincs internetelérése, akkor az eddig leszedett adatokkal valamennyire még működőképes az alkalmazás. Ez a nincs internet dolog meg ugye nem nagyon jellemző manapság, de egy idő után talán gyorsabbá is válik az alkalmazás tőle (ha megfelelő mennyiségű adatot szedett le eddig).

2017. febr. 4. 17:45
 5/7 anonim ***** válasza:
Helyi adatok tárolására az SQLite a legoptimálisabb és a legelterjedtebb manapság. Sok gányolástól megkíméli az embert.
2017. febr. 4. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 SimkoL ***** válasza:
Az SQLite tényleg jó, de én ha szemét akarok lenni és kevés adatot tárolok a registry a nyerő. A saját programjaim általában egy egyedi file-ban - rekord - tárolják a mentéseket, tömörítve. Már a Delphi 7 -nek is volt zlib unit-ja. Szopás kibontani és visszafejteni a rekordszerkezetet, nem ér annyit az egész, lekódolni pár sor. Bocs kibontani nem sok, mert jellegzetes.
2017. febr. 4. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Értem, nagyon szépen köszönöm! :)
2017. febr. 4. 19:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!