Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan épül fel egy objektum...

Hogyan épül fel egy objektum orientált programnyelvben egy tábla játék vagy egy kígyós játék? (többi lent)

Figyelt kérdés
Hogyan lehet ezt megvalósítani C# ban vagy java-ban? magát a kinézetét megtervezni nem nehéz, de a logikát azt, hogy kell minden egyes esetre külön metódusokat kell írni? meg a kattintást vagy a billentyű gombhoz is kell írni, egy metódust, hogy mit csináljon a program, ha azt lenyomom? és ha tegyük fel megírom ezeket a metódusokat akkor, hogyan tudom őket így egyesíteni? akkor egy metódus kell ahova meghívom a többit? és ezen belül egy ciklus vagy, vagy hogyan kell lépésről lépésre működni a programnak? Itt most általánosságban gondolok az egyszerűbb játékokra. Köszönöm az értelmes, érthető válaszokat előre :)

2017. jan. 3. 00:33
 1/8 anonim ***** válasza:

Te most konkrétan (nem vicc) azt kérdezed, hogyan kell programozni.


Mivel távolról sem egy jó kérdés, szerintem jó választ sem fogsz kapni rá.

Esetleg linkelni tudok valamit, ami például érdekelhet:

[link]


(félreértések elkerülése végett: nem hinném, hogy ez neked a jelenlegi helyzetben jó kiindulópont lenne a tanuláshoz, csak azért írom, mert magadtól valószínűleg nem találtad meg)

2017. jan. 3. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
58%

Ha nem tudsz programozni, akkor csináld először végig ezt és közben választ kapsz néhány kérdésedre:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL224F3AA87C7A48C9


Itt egy nagyon egyszerű játék megvalósítása Unity-vel:

[link]


Itt meg találsz még egy csomó tutorial video-t:

[link]

Nézz végig párat, akkor is ha nem feltétlenül érted meg elsőre, hogy mi történik! Ezekből láthatod, hogy hogyan készül egy játék.

2017. jan. 3. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem úgy programozunk, hogy "akkor ide is metódust kell írni?".

Alapozzál még pár hónapig/évig.

2017. jan. 3. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Pont mint a valóságban.

Táblás játéknál kell csinálnod egy táblát.

És akkor gondold át milyen műveleteket szeretnél a táblával, pl ki és beszúrni egy elemet ez már 2 metódus és lesz egy adattagja is tutira ami egy mátrix(2d tömb).


Fontos hogy ami nem a táblához tartozik azt ne írd bele mert az rosszat tesz a szépségnek az átláthatóságnak ami az oo értelme.


Ezért ne írj bele olyat pl hogy lecsekkolni meg e van egymás melett 3 egyező elem mert ez nem ide való ahogy az sem hogy kinullázni az elemeit.


Én szoktam csinálni egy tablehandler osztályt amiben ezek vannak.


A tábla elemei pedig lehetne enum típus.

Pontosabban csinálnék egy Elementh enum típust és egy tableelementh típust is adattagja pedig egy Elementh volna egy másik adattag meg lehetne a kép róla.

A tábla típus is tartalmazhatna egy ilyen képet tároló adattagot.


A játék vezérlésének pedig egy gameplay típust is kell majd pl lecsekkolni és számontartani hogy kijön most vége e a játéknak stb


Remélem tudtam adni némi rálátást.

2017. jan. 3. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek a válaszát legfőképp az utolsót :) nagyjából érhető, kb. minden ami egy lehetőség arra egy metódust kell írni és külön kell választani egyes objektumokra vonatkozó eseteket, külön kell egy kis mezőt gondolom választani, az egész táblától, meg ilyen kis mezőkkel kell tele pakolászni a táblát
2017. jan. 3. 16:47
 6/8 anonim ***** válasza:
Ebből csak káosz lesz így.
2017. jan. 3. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Miért lenne káosz?
2017. jan. 3. 17:45
 8/8 anonim ***** válasza:

Azért, mert ennek:

"kb. minden ami egy lehetőség arra egy metódust kell írni és külön kell választani egyes objektumokra vonatkozó eseteket"


Vagy semmi értelme, vagy nem tudsz magyarul. Nem tudom, melyik a jobb, ezt még eldöntheted.

2017. jan. 4. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!