Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Snake játék programozás c-ben?

Snake játék programozás c-ben?

Figyelt kérdés
Most kezdtem el tanulni a programozást és a feladatunk egy házi írása. Én egy snakes játékot választottam, de mivel eddig csak egyszerűbb programokat tanultunk, fogalmam sincs hogyan is kezdhetnék neki. Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném. (A neten is találtam kódokat, de nem az a célom, hogy meglegyen a a házi, hanem hogy meg is értsem amit beadok.)

2016. okt. 29. 20:01
 1/9 anonim ***** válasza:
50%
akkor olvasgasd figyelmesen azokat a kódokat!
2016. okt. 29. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
33%
Nem fog menni.
2016. okt. 29. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
hát ezzel sokat segítettetek:D, ha valaki esetleg tényleg segíteni szeretne, akkor nem azt szeretném, hogy megírják a kódot, hanem, hogy valamilyen tematikát vázoljon fel, hogy hogyan is kellene végiggondolnom a játékot, hogy utána meg is tudjam írni.
2016. okt. 29. 20:28
 4/9 anonim ***** válasza:
67%
2016. okt. 29. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Kelleni fog egy adatszerkezet a pályának, és - esetleg ezen belül, de lényeg, hogy mindenképpen kell - a kígyónak, a kajának.

A pálya lehet 2D tömb, nem kell túlbonyolítani.


Időkezelés is kelleni fog, igazából a léptetésre fog épülni, szóval ezen és egy darab időegységen kívül nem sok mindent kell csinálni.


Lényeg, hogy minden lépésben le kell kezelni külön a pályával, a kígyóval, meg a kajával történt dolgokat (a kígyó mozgott az adott irányba, továbbléptetjük a testét, megevett egy kaját, akkor megnöveljük a testét plusz lerakunk a pályára egy újabb kaját).


Ezen kívül (amit kígyós játékkal való pötyögés után szerintem mindenki végig tudna gondolni önállóan) milyen induló lökésre számítasz?

2016. okt. 29. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Többféle megoldás van. Én így csinálnám, konzolos képernyőn:

Egy tömbben tárolnám a kígyó minden karakterét, ugyanis figyelni kell, ha bármelyik részével ütközik a feje. A tömb legyen akkora, mint a kígyó legnagyobb hossza, és minden eleme legyen egy x,y koordináta. Ezen kívül kell egy aktuális haladási irány (lehet egy előjeles x,y), kígyó hossza, a kaják koordinátái, és a pálya mérete.


Ahogy a kígyó halad, minden lépésnél a tömbjét shift-eled eggyel "hátra", és a fejébe beírod a feje+irány koordinátát, a farka karakterét pedig (shift előtt) letörlöd. Ezután megnézed, hogy

- a feje azonos helyen van-e a testének valamelyik részével,

- valamelyik kajával, (kígyó hossza++)

- elérte-e a pálya szélét (x=1||x=maxX||y=1||y=maxY)

2016. okt. 30. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget az utolsó két hozzászólónak.:)) Ezek alapján már el tudok indulni.
2016. okt. 30. 20:08
 8/9 anonim ***** válasza:
Sikerült? :)
2016. nov. 5. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
na igen mutass már valamit
2016. nov. 5. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!