Int main () {} void main () {?
c-ről van szó.Mikor melyiket használjuk,miket lehet írni int main(ide)
link is jó(angol) de ha valaki gyors eldarálja az is megteszi :)
Azt is észreveszem ha több "main"t csinálok akkor nem nevezehetem el akárhogyan őket,csak main1()-main2() stb különben nem fordul le















C-ben csak az int változaz szabványos.
Valamint nincs függvény túlterhelés egyáltalán, így nyilván nem lehet több mained.















Na akkor elmagyarázom neked, hogy mi is ez. Programokat ugye azért írunk, hogy valamilyen feladatot megoldjanak helyettünk, vagy ha nem is oldja meg teljesen, de legalább segítsen nekünk benne. És itt feljöhet a nagy kérdés, hogy a programnak sikerült-e elvégeznie a feladatát vagy sem. Ezt nevezzük kilépési kódnak (exit code). Ez a kilépési kód 0, ha a program sikeresen elvégezte a feladatát, és bármilyen más nem 0 egész szám, ha nem.
C-ben vagyunk, így a main függvényben lévő return [kifejezés] utasítás az egyik mód arra, hogy megadjuk ezt a kilépési kódot.
int main() {
.. int hiba = 0;
.. //csinálunk valamit, ami vagy sikerül, vagy nem
.. if (hiba)
.. .. return 1; //A programunk valami miatt nem tudta elvégezni a feladatát
.. else
.. .. return 0; //A programunk sikeresen elvégezte a feladatát
}
Ha a main-t eljárásként deklarálod, akkor mindig úgy fogjuk venni, hogy a program sikeresen véget ért.
void main() {
.. //csinálunk valamit
.. //a program sikeresen elvégezte a feladatát
}
Észreveheted majd később, hogy a program futása sok esetben hibára futhat. Például nem sikerül kapcsolódnia valamihez, rossz dolgot írt be a felhasználó (pl. számot vártál, és betűt kaptál), stb. A kilépési kóddal egyben azt is visszajelezheted, hogy a program mi miatt nem tudta elvégezni a feladatát - minden esetet jelölhetsz egy számmal. Ha ez annyira nagyon nem fontos, és zavar téged, hogy nem valami beszédes a forráskód, csinálhatsz ilyet is:
#include <stdlib.h> //Ebben van definiálva az EXIT_SUCCESS és az EXIT_FAILURE
int main() {
.. return EXIT_SUCCESS; //Az EXIT_SUCCESS (=0) a sikeres végrehajtás, az EXIT_FAILURE (=1) pedig a sikertelené.
}
Ez a kilépési kód azért is fontos lehet, mert írhatsz például egy shell scriptet, ami mondjuk így működik:
EXECUTE .\program
IF EXITCODE = 0 THEN
.. #csinálunk valamit, ha a programunk elvégezte a feladatát - például feldolgozhatjuk a kimenetét
ELSE
.. #mivel a programunk nem tudta elvégezni a feladatát, így megpróbálhatjuk másképp, más programmal megoldani a feladatot
Ha kíváncsi vagy rá, hogy ez tényleg működik, indíts el egy parancssort a Windows-on:
C:\> az_en_programom.exe
Juhéé, működik!
C:\> echo %ERRORLEVEL%
0 (azaz sikeresen elvégezte a program a feladatát)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!