Hogy lehet jelentősen gyorsítani egy javascript kód futásán?
Egy játékot próbálok készíteni, melyben jelenlegi állás szerint a karakter mozgatásáért egy "setInterval" függvény felel, ami mindig csak egy pixellel helyezi arrébb az objektumot, és hiába állítom 0-ra az időközt, egy bizonyos (nem túl nagy) sebesség fölé így sem tudok menni. Van erre valami külön beállítás? Hardveres gyorsítás, vagy hasonló?
Ha már témánál vagyunk, van még egy kérdésem:
A setInterval-t le tudom-e cserélni valami más megoldásra, ahol nem a két futtatás közti szünetet, hanem az ismételt indítások közti időközt tudom beállítani? (fontos lenne ugye, hogy pontosan az általam megszabott sebességgel mozogjon a karakter)
egyéb info:
ez egy kétszemélyes online játék lesz, úgyhogy ajax segítségével fogom megoldani a szinkronizációt
Nem kell minden pixelnyi elmozdulást kirajzolnod, válaszd szét a mozgás vezérlését (a koordinátákat tároló változók frissítését) és a kirajzolást.
Az elsőt csinálhatod gyakrabban, a másodikat viszont felesleges minden egyes elmozdulásnál meghívni.
köszi
az az igazság, hogy ajaxot sem használtam soha, csak utánaolvastam... mindent használat közben tanulok meg
a kérdésre már megvan a válasz: utánaolvastam, és rájöttem, hogy a setInterval mégiscsak az indítások közt eltelt időt állítja be, és, hogy a böngészők 3-5ms alá nem tudják vinni ezt az időtartamot, szóval a fix sebesség érdekében mégiscsak megnöveltem az időközöket, és nagyobb léptéket állítottam be
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!