C# programozásban mit takar a ". " elválasztás ebben az értelmezésben? (bővebben lentebb)
Sziasztok!
Nemrég kezdtem el foglakozni a C# programozási nyelvvel és Reiter István könyve alapján haladok. Viszont van egy példa amit már nagyon sokszor elolvastam de nem tudom megérteni. Ebben szeretnék tőletek segítséget kérni:
using System;
namespace TestApp
{
class MyClass
{
public int x;
}
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
MyClass s = new MyClass();
s.x = 10;
MyClass p = s;
p.x = 14;
Console.WriteLine(s.x);
Console.ReadKey();
}
}
}
A kérdésem igazából az lenne, hogy a két helyen megjelenő s.x és a p.x változókat hogyan kell értelmezni? Valamint a "MyClass s = new MyClass();" sor milyen információt hordoz magában?
Válaszaitokat előre is köszönöm!





Úgy látszik, hogy az "s" egy objektum (MyClass), aminek van egy globális "x" változója.
Vagyis a pont felfogható annak, hogy az adott objektum ("s") egy változójára("x"), vagy eljárására/függvényére (ha van) hivatkozunk.
Pl. A Consol is egy osztály (=objektum), amelynek van "WriteLine", meg "ReadKey" eljárása...





Jaaaa és:
"MyClass s = new MyClass();"
Azt az információt hordozza magában, hogy származtatsz (létrehozol) egy osztályból("MyClass") egy példányt ("s")





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!