Programozók! Árulja már el valaki, hogy miért jó fekete
háttérszínű fejlesztőkörnyezettel programozni?
Figyelt kérdés
Én is programozó vagyok, de valahogy engem rohadtul idegesít a sötét alapon világos betű alig igazodok ki rajta, és alig látom. Valaki mondja meg, hogy mi értelme van így ennek? Vagy csak egyesek lelki világához az áll közelebb?
Nekem sokkal kellemesebb, a fehér hátteret utálom, ha tehetném, weblapoknál is lecserélném :D
Nem vakít annyira a monitor, jobban látom a betűket, és nekem kevésbé fárasztja a szemem.
2016. márc. 28. 16:18
12/20 anonim válasza:
Ez megszokás kérdése, mint az a válaszokból is látszik.
A sötét háttér nyilván jobb a szemnek, de csak akkor, ha a betűkép is elég jól van megválasztva és ha az előtérszín nem túl világos.
Egyébként, fekete háttéren fehér betűk soha nem voltak használatosak. Amit a sötét háttér fehérnek láttat, az valójában világosszürke.
2016. márc. 28. 17:58
13/20 anonim válasza:
Ja, még annyit, hogy a programfejlesztőknek az editorban erősen javallott monospaced (pl. courier) betűtipust választaniuk, mert a változó betűszélesség is terheli a szemet.
2016. márc. 28. 18:01
14/20 anonim válasza:
#13 hát az nálam alap. :)
2016. márc. 28. 18:20
15/20 anonim válasza:
A szemnek akkor komfortos ha a háttér megegyezik a külvilág szívével és a háttéren a szöveg kontrasztos, tehát jól elkülöníthető a háttértől. Ha éjszaka olvasol akkor a fekete háttér fehér betűkkel az egészségesebb és könnyebb a szemnek, ha nappal egy világos szobában, akkor a fehér háttér fekete betűkkel. Én is e szerint váltogatom.
2016. márc. 28. 18:29
16/20 anonim válasza:
*szívével = színével :)
2016. márc. 28. 18:29
17/20 anonim válasza:
A legszembarátabb szintaxis színező séma a zenburn. Szó sincs arról, hogy a fekete háttér előtt világító fehér betűk lennének, az a jó, ha kevésbé kontrasztos a szöveg, a színek pasztelesek, és a háttér sem teljesen fekete. Hosszútávan nagyon kevéssé megterhelő.
2016. márc. 29. 01:34
18/20 anonim válasza: