Hogyan írnak a programokhoz kezelőfelületet?
A grafikus felhasználói felület vagy grafikus felhasználói interfész (angolul Graphical User Interface), röviden GUI-nak hívják.
Természetesen ezt is programozzák, avagy írják úgy mint minden mást. Továbbá az adott operációs rendszer segítséget nyújt ennek megjelenítésében. Természetesen ha pl. játék belső menüjéről van szó, azt teljes mértékben a fejlesztők alkotják.
Továbbá a PAINT nem alkalmas ilyenre, mert az pixel alapú program, nem vektor grafikus.
Egyébként ha egy sima gomb:
Létrehoznak egy nyomógomb felületet, ami önmagában semmire se alkalmas. Ennek a gomb objektumát odaadják egy "figyelőnek" ami akkor fut indul el, ha gombot megnyomják. Ez lefuttat egy "akció"-t, amit maga a fejlesztő ír meg, hogy mi legyen a gomb hatása. Ami befolyásolhat egy rakat globális és statikus mechanizmust.
#1
Nem kell vektorgrafika a kezelőfelülethez, sok esetben nem is lenne ideális választás. Ettől függetlenül nem a paint lenne az első gondolatom.
Vektorgrafikát a játékokra értettem. Lehet, hogy nem úgy lehet értelmezni.
Pl.: felbontások miatt torzulás
De ezeket már grafikus motorral meg vertex poligonokkal oldják meg. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!