Szerintetek jól látom az osztálykezelést c++ban?
Adott egy négyzet alakú pálya, ami karaktereket tárol. A pálya mezőkből áll, melyek vagy üresek, vagy pénz, vagy gödör van rajtuk. Ezeket egy-egy karakter jelöli (üres az egy 'o', a pénz egy 'p', a gödör pedig 'g').
Úgy képzelem el, hogy létrehozok egy osztályt, ami egy mező tulajdonságait tárolja és ennek a tulajdonságait örökli a pénzes, gödrös mező is. A tábla osztály pedig a mezőt tartalmazza:
class mezo {
int sorKord, oszlopKord;
char alap = 'o';
};
class penz: public mezo{
char alap = 'p';
};
class godor: public mezo{
char alap = 'g';
};
class tabla{
mezo egymezo;
int meret;
};
Egyelőre ennyi adattagot vittem csak be. Arra vagyok kíváncsi, hogy jól gondolkozom-e az osztályok felépítését illetően?
Na de Ő az osztályok működésére kiváncsi.
Amit vázolt az gondolom csak egy példa.
"(az enum az tulajdonkeppen egy int)"
Kivéve amikor nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!