Hogy lehet ilyen adatszerkezetet csinálni c++ban?
Adott egy pálya, aminek mérete van és adott egy bábu. Van egy pálya osztály ami tárolja majd a pálya adatait és van egy bábu osztály, ami a bábu adatait tárolja.
Azt szeretném elérni, hogy a pálya tárolni tudja a bábut is.
class Tabla{
int sor, oszlop;
}
class Babu{
int lepes;
}
Hogyan oldható meg, hogy a Tabla class tárolja a Babu classt? Egyszerűen egybe teszem őket? Vagy valamilyen örökléssel?
A Tabla osztályodnak lesz egy Babu típusú adattagja.
pl.:
class Tabla{
int sor, oszlop;
Babu jancsikaBabu;
}
Olyan fogalmaknak nézz utána, hogy öröklődés, asszociáció, aggregáció, kompozíció. Ezek közül kell majd választanod.
Kb. attól függ, hogy a bábi mennyire független életet él a táblától. A bábut a tábla hozza létre? Esetleg a bábu a tábla része? Továbbá az is fontos, hogy egy bábu tartozhat-e több táblához (gondolom nem), és több bábu egy táblához, illetve hogy a bábuk száma mennyire kötött.
A te esetedben én azt csinálnám, hogy a tábla csak ismerje a bábut, tehát mondjuk egy pointerrel mutasson rá, viszont a tábla hozza létre dinamikusan, és a tábla megszűntekor a bábu is szűnjön meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!