C# ben nem tudok megírni egy amőbához hasonló táblás játékot a nyelvi elemeket tudom elmagyarázod te hogyan találnád ki amit ki kell? A gondolatmenetedre vagyok kíváncsi.
Valami ilyesmi jut az eszembe ha elgondolkozom rajta:
Mivel lesz több pálya amelyek változatosak lesznek gondoltam tárolni kéne a pályákat valamibe. Pl egy enum tömbbe.
Ez tárolná a pálya lehetséges elemeit.
enum MapElements { Empty, Locked, Book, Egg, Barrier, Hand, Gold, Crystal, Two, Three, Four, Five, Six, Seven, Eight, Nine, Teen, Jumi, Queen, King, Ace };
Nem tudom megvalósítani most vannak primitív ötleteim de ha odáig kerül a sor,hogy be kéne pötyögni valamit akkor el akadok.
Olyat is akarok,hogy bizonyos pályák olyan elemekkel és további funkciókkal is rendelkezzenek amikkel a egyesek nem.
Akkor most csináljak egy abstract osztály Map nével ami tartalmazni fogja az összes olyan funkciót változót amit mindegyikre alkalmazható?
Van itt értelme az oo nak?
Hat amobas jatekot pl. ugy lehet, hogy keszitesz egy 2 dimenzios "int" tombot (pl 10 x 10-est), es minden elem 3 erteket vehet fol: 0 = ures kocka, 1 = X jel, 2 = O jel.
Kezdetben minden elem "ures", majd felvaltva kerdezgeted a jatekozokat, hogy melyik mezobe tesznek X-et vagy O-t.
Minden lepes utan ujra kirajzolod a tablat, es ellenorzod, hogy van-e 5 azonos elem egy sorban.
OO-nak nincs nagyon ertelme, de ha valami bonyolultabbat akarsz, akkor elkepzelheto.
Nem tudom mik ezek a Book, Crystal, Queen dolgok, az amobaban nincs ilyen.
Azok egy enum típus tagjai.
A kèrdèsemben nem amőba hanem amőbàhoz hasonló volt írva. Szal nem amőbàt akarok. De valóban meg kène próbàlnom az amőbàt előtte.
Szia!
Ha leírod, hogy pontosan mit szeretnél megvalósítani segítek szívesen. Írhatsz privátot is, ha szeretnél!
Nem tudom, hogy ezt akarod-e, de én ezt ismerem:
A táblát két pakli francia kártya alkotja lepakolva, jumbók nélkül. A játékosoknak zsetonjaik vannak. Van két pakli francia kártya összekeverve, ezekből húznak. Egy játékos egy olyan lapra tehet zsetont, amilyen lapja van. Ezután az adott kártya helyett új lapot kell húznia. A cél két ötös létrehozása, ahol az ötösöket az amőba szabályai szerint kell megalkotni.
Ezt lehet cifrázni:
A kétszemű jumbók jokerek, akárhova letehetők. A letehetetlen lapok helyett újat lehet húzni. Az egyszemű jumbók (összesen két darab) el tudnak távolítani egy-egy lapot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!