Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Lazarusban hogyan lehet...

Progizo kérdése:

Lazarusban hogyan lehet futásidőben képet betölteni?

Figyelt kérdés

Az a problémám, hogy lenne egy olyan programom, aminek az ablakában akárhová kattintva labdák jelennének meg, amiket később mozgatni is kéne, de nem tudom ezt hogy kell futásidőben megoldani?

Tehát az ablak OnCreate eseményében betölteném a labda képét - de hogy kell? Valami TImage.Create utasítással?

Aztán az OnClickben létrehozni egy labdapéldányt az egérmutató helyén - de ezt sem tudom hogyan kell, mert nem tudom, milyen típus (TImage, TPicture vagy TGraphic) kell hozzá.

Valaki tud segíteni ezekben, akár egy belinkelt példaprogrammal? Próbáltam keresni ilyet a neten, de nem találtam.



#kép #betöltés #Lazarus #futásidőben
2015. dec. 9. 11:18
 1/2 anonim válasza:

Kezdésnek én tervezéskor form-ra tennék egy TImage object-et. Ennek nem muszály láthatónak lenni.

Erre kell meghívni a form1.Image1.Picture.LoadFromFile(filename) függvényt, az betölti a képet. Kattintásra új Image-eket tennék fel.

2015. dec. 12. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Szerintem ezt egy paintbox-szal kellene megoldani, de oda sem képet, képeket kellene betölteni, hanem köröket rajzolni, majd azokat egymásnak ütköztetni.
2016. jan. 6. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!