Ha én egy egyszerű PHP-val órákat tudok szenvedni, hogy megtaláljak egy hibát, hogy képesek a játékfejlesztők a bugokat kijavítani?
Ami mondjuk 20-30 giga jó esetben?
jó nyilván tudják hol keressék, de akkor is, hát böszme nagy kódsorozatról lehet szó
én több száz fájlos php projektben is megtalálom a hibát...
régen kb 100.000 soros kódban turkáltam de max 10 perc volt bármilyen hiba megtalálása, mert annyira ismertem a kódot, több mint háromnegyedét én írtam...
megfelelő fejlesztőkörnyezet sokat segít!
például tudod, hogy egy NPC helyett 2-t spawnol akkor megkeresed hol spawnolja az NPC-t és elkezded kidebugolni...
22F
Azért, mert tudok autót vezetni, még nem hasonlítom magam a rally pápához, Walter Röhrl-höz. Ahol ő 180-nal kanyarodik full gázzal, ott én jó eséllyel tetőre raknám a kocsit.
Érted mire célzok, meg a többiek is mire. ;)
Tehát, azért tudják kijavítani, mert tapasztaltabbak nálad, és szakképzettebbek.
Mint mar irtak, keves a gyakorlatod.
Szintaktikai hibat kb ranezesre eleg konnyu kiszurni.
Szemantikaihoz pedig kicsit bele kell menni es tesztelni 1-1 reszt. Azt, hogy kb honnan johet a hiba meg eleg konnyu visszakovetni.
A 20-30 giga az a modellek, textúrák, hangok, stb.., nem a kód.
Ha nem spagetti és jól van rendszerezve és kommentálva, akkor nem annyira nehéz.
- Altalaban azt a kodot debug-olod, amelyiket te irtal, tehat alapbol tudod, hogy hol kell keresni egy adott dolgot
- Ha valaki mas kodjat debug-olod, akkor szerencses esetben rendesen van megirva es kommentelve, es lathatod, hogy hol, mi tortenik
- Meg amugy ra is erzel hogy mit, hol kell keresni. :)
Amugy szerintem semmilyen jatek forraskod nem tobb, mint 100 MB... a gigakat a modellek, texturak, hangok stb foglaljak.
Egyrészt vannak heurisztikák, másrészt különböző módszereik vannak a hibák megtalálására. Nemcsak futtatással tesztelnek, hanem átrágják magukat a szövegen is, hogy jó-e. Ennek az ismeretében különféle adatokat adnak be, kipróbálják, hogy hogy reagálnak a rossz bemenetre. Először mindig kisebb egységeket vizsgálnak.
Végül: nem is találják meg az összes hibát, és csak a fontosabbakat javítják ki. A visszajelzések alapján a gyakoribb hibákat javítják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!