Melyiket fogják tanítani az egyetemen? C++ vagy c#? Melyik a jobb és érdemes rá gyakorolni?
valószínűleg is-is.
c++ a leghasznosabb de valamilyen (számomra rejtélyes okból kifolyólag) a c#-t is nagyon nyomják. lehet az egyszerűsége miatt.
persze nem akarok flamewart kirobbantani, de sajnos több főiskolán és egyetemen is elfelejtik a programozás oktatásakor, hogy nem csak windows létezik
én azt preferálom ami platformfüggetlen
Melyik egyetem melyik szakán? ELTE Proginf-en C++ mindenképp lesz, B szakirányon asszem van C# is.
Nincs olyan, hogy melyik a jobb. Feladatfüggő.
Érdemes előre tanulni.
#3 Milyen feladat az amire kifejezetten a C#-t ajánlanád?
(Nem kötözködés, tényleg érdekel..)
Nem mondtam, hogy nincs jó oldala, sőt... de az egyik oldalon frappánsan megfogalmazták a hibáját:
"Downsides? Well, .NET itself is only available on Microsoft platforms."
Ha valaki egy windows "optimizer" programot ír, akkor ez még nem is jelentene problémát. Ellenben ez egy szűk réteg! Ha bármi másról beszélünk (legyen az egy böngésző, vagy rajzoló esetleg tervező program) már elvárható, hogy ne csak windows-ra jelenjen meg. Szerintem. Bár ezzel sokan nem foglalkoznak...
C# remek a felhasználói programok úgy 90%-ára, amit windows gépen használnak, tehát úgy kb az összes irodai szoftver, felhasználói szoftver, és társai.
Ezenkívül játékra is remekül használható - az XNA-val írtak jópár c#-os játékot (de pl legismertebb példa a Magicka).
De van hozzá elérhető openGL és DirectX könyvtár is (SharGL vagy OpenTK, DX-hez a SharpDX, vagy SlimDX). Lévén .NET-es nyelv van benne némi overhead a virtuális gép miatt, de azért közel sem akkora, hogy ne lehetne összetett játékot írni vele.
#8 Igen, de sajnos nem zökkenőmentes az átmenet: pl a forráskódot átemelve nem mindig fordul. Egyszerű alap programoknál nincs gond, de összetettebbek esetén többen is panaszkodtak rá. (És attól el is tekintek, hogy a teljesen laikus felhasználóknak lehet problémát is okozhat a keretrendszer telepítése).
Tehát egy szóval se mondtam, hogy rossz lenne a c#, mert könnyű benne fejleszteni, de szerintem sok a kompromisszum.
#2-esnek (wdhun-nak): nem kötöszködésnek szánom én sem, de mit értesz platformfüggetlenségen? Ha Linux alatt írsz egy programot, Machintos-on nem hiszem, hogy futna... ...ha írsz egy alkalmazást Android-ra, nem hiszem, hogy futna Windows Phone-on... Szerintem érdemes egy programozónak platformfüggetlennek lennie, és mindig az adott problémára gondolva kiválasztani a legmegfelelőbb programozási nyelvet! :-)
ui.: Persze én írtam nagyobb programokat is alapvetőleg Windows-on, amelyek DirectX-et vagy OpenGL-t használtak, de pl. a Linux alatti Wine emulációs programmal szinte tökéletesen futottak, pedig tényleg sokmindenhez hozzányúltak (grafika, hang, gamepad, nyomtató, stb.)
2.ui.: a régi DOS-os időkben rengeteg jó ötleten alapuló játékot készítettek, manapság azokat is használhatod, DOSBox alatt, ami Linux-ra is van!
Nos csak ezért kérdeztem, hogy mit értesz platformfüggetlenségen??? :-) Használhatsz Java-t is, bár az utóbbi időben egyre inkább azt hallani, hogy azt is ki akarják nyírni... :-) ...ahogyan a Flash-t is nyírják, pedig örültszuper arra is programot írni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!