Meszibence kérdése:
Hogyan kéne ezt a scriptet megírnim Unity c# nyelvbe?
Figyelt kérdés
Azt kéne csinálnia a scriptnek hogy ugye van a karakterem akinek van 100 HP - ja. Amikor zuhan 10 fokot (y tengely) akkor vonjon ki al életéből 20 at és ezután másodpercenként nyerje vissza életét 5 - el.#unity-programozás-script-horror-játék
2015. jún. 25. 13:11
1/2 anonim 



válasza:





Adott esemény esetén levonod az életéből a pontot. Elmented, hogy mikor történt meg.
Minden update-kor megnézed, hogy eltelt-e már 1 másodperc a levonás óta. Ha igen, akkor hozzáadsz +5-öt, lemented az adott időt a változóba, a következő frissítéskor meg ezt vizsgálod meg, és így tovább, amíg el nem éred a 100-at.
De neked szerintem elsősorban C#-ot kéne tanulnod még :)
2/2 anonim 



válasza:





A sebzést általában érdemesebb a sebességből kiszámolni, a "zuhanás" nem annyira egyértelmű, viszont minden rigidbody sebességét le lehet kérni, egyszerűbb így számolni. Másik lehetőség, hogy folyamatosan tolod a raycastokat, a sugár hossza a maximális ugrásmagasság(+ 5-10%, hogy legyen egy kis mozgástér - már ha fizika alapú a mozgás, felteszem erről van szó), aztán ha nem ütközik a sugár semmivel, akkor elmented az y koordinátát, és amikor földet ér(raycast, vagy ontriggerenter), akkor megnézed, hogy a mentett, és a jelenlegi y koordináta között mekkora az eltérés, és ez alapján levonod a HP változódból amennyit jónak látsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!