Adnátok ötletet, hogyan írjam meg ezt a programot?
Üdv!
C-ben szeretnék írni egy "Életjátékot", lásd:
A segítség ahhoz kellene, hogyan oldhatnám meg ezt minél egyszerűbben, mert soha nem írtam még grafikus programot (Életjátékból már megírtam a nem grafikus verziót). Próbáltam elindulni a graphics.h-val, mert ezt magyarázza a segédanyagom, amim van, de Linuxon nem működik, pedig ez jó lett volna.
Egyszerűen egy fehér alapot szeretnék, amin megjelennek és eltűnnek fekete pixelek, de kifogytam az ötletekből.





Megcsináltam, amit az első link elején írtak, telepítettem, amit kellett, de most a függvényeket nem találja...
/tmp/ccDnM0lN.o: In function `main':
Life2.c:(.text+0x63): undefined reference to `initgraph'
Life2.c:(.text+0x77): undefined reference to `rectangle'
Life2.c:(.text+0x8b): undefined reference to `circle'
Life2.c:(.text+0xac): undefined reference to `bar'
Life2.c:(.text+0xd9): undefined reference to `line'
Life2.c:(.text+0xfb): undefined reference to `ellipse'
Life2.c:(.text+0x11c): undefined reference to `outtextxy'
Life2.c:(.text+0x12d): undefined reference to `delay'
Life2.c:(.text+0x135): undefined reference to `closegraph'
collect2: error: ld returned 1 exit status





Nem találja a linker a függvények implementációit mert nem mondtad meg neki hol keresse.
A gcc-nek add át -l* paramérként, ahol a * a library neve általában (vagy amilyen néven telepítetted).
Pl. "gcc valami.c -lgraph -O2 -o valami"
(ha repoból telepítetted akkor meg tudod nézni a nevét az /usr/lib könyvtárban, ezek a lib*.so fájlok)
De azt ajánlom felejtsd el inkább a graphics könyvtárat és használj valami modernebbet, pl. SFML, Allegro, SDL, OpenGL vagy esetenként Qt-t.
Még egy kérdés: hogyan léptessem ki?
Egy végtelen ciklus megy benne, aminek magától nem szabad leállnia.
Most csak úgy tudok kilépni, ha kilövöm a folyamatot.





Akkor csinálsz egy logikai változót neve exit ez lesz a ciklusban és ha ki akarsz lépni akkor csak állítsd false ra és kész.
Vagy break al is ki léphetsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!