Mely nyelv (ek) az (ok) ami (k) a legelterjedtebb (ek) a mesterséges intelligencia területén?
Attól függ mire kell. Modellezni általában Matlabot v. Octave-ot használnak.
A konkrét megvalósítás már elég környezet függő. C/C++ és ASM-mel lehet a legjobb teljesítményt elérni.
Mesterséges Intelligencia egy számítástudomány ág. Nincs nyelvhez kötve, így bármely nyelven megvalósítható.
Ha nagyon nyelvhez akarjuk kötni, akkor PROLOG nyelv.
Kedves előttem szóló, nincs tisztában vele, hogy C és a C++ lényegében ASM kódra fordul át, és majd onnan gépi kódra, szóval ASM-ben írod vagy C valamelyikében, ugyan ott tartasz.
Egyetemen van MI kurzus, és ott van beadandó céljából egy kötelező program írása. Amit JAVA-ban kellet megírni.
Továbbiakban a mai teljesítmény mellet, már eltörpül, hogy melyik lassabb vagy gyorsabb emberi mértékkel mérve. Persze ha konkrét sebességet nézünk, akkor JAVA lassabb, mivel JRE virtuális gépen fut.
#2, örülök, hogy felmérted a rálátásomat a témára. Valami, mint ha rémlene, hogy C is ASM-re fordul... hiába régen tanították már.
Viszont az ASM-hez képest a C/C++ magasabb szintű. Nem kell regiszterekkel meg memória címekkel mojolni egy egyszerű for ciklushoz cserébe kevésbé optimális, mint egy kézzel írt, a végletekig kioptimalizált ASM. Ha a feladathoz adott a vas, és lassú a C program, akkor egy ügyes szakember még tud nyerni némi sebességet az egész v. részek ASM-be való átkódolásával.
"Kedves előttem szóló, nincs tisztában vele, hogy C és a C++ lényegében ASM kódra fordul át, és majd onnan gépi kódra, szóval ASM-ben írod vagy C valamelyikében, ugyan ott tartasz."
Ekkora baromságot rég olvastam. Végül minden gépi kódban hajtódik végre. Na és? Mit akartál ezzel mondani?
Az absztrakció nem csak a fejlesztést könnyíti, néha konkrét sebességbeli előnye is lehet, lásd qsort vs sort.
Lényegében azért a legtöbb C fordító elég jól optimalizál. Azért azt megnézném hogy valaki ASM-ben implementál egy neurális hálót a betanító algoritmusokkal együtt csak azért hogy nyerjen 5-10% sebességet rajta (ha elég ügyes) és elveszítsen minden bővíthetőségi lehetőséget.
Általában ez azért nem erről szól. Ha kell az a plusz sebesség akkor tényleg C/C++ és max inline ASM-el kihasználjuk az SSE/MMX adta lehetőségeket (ez főleg igaz itt, ahol sok a párhuzamosítható lebegőpontos számítás).
Feladat függő hogy mit választ az ember, általában azért egyszerűen és gyorsan megoldhatóak magasabbszintű nyelvekkel, eszközökkel. Ha nem kötelező, inkább kiadok a MATLAB-ban 2-3 parancsot minthogy implementáljak 500 sornyi képletet és aztán rájöjjek hogy nem is lett sokkal gyorsabb vagy nincs is szükségem arra az extra sebességre.
Érdemes átgondolni a feladatot és a követelményeket előbb és csak aztán választani nyelvet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!