Hogyan lehet ezt a GameMaker-el megvalósítani?
A helyzet a következö, van egy csatahajó ami ha fordul akkor egyértelmüen a maga központi tengelye körül fordul el.
De van rajta lövegtorony is aminek viszon a saját és a hajó tengelye körül is el kell fordulnia.
A kérdésem az lenne, hogy hogyen lehet azt elérni hogy a torony a hajó központjához képest reatívan foruljon el?
Ez eszköztől független feladat.
Nincs véletlenül valamilyen szülő-gyerek viszony létrehozására lehetőség? Ha nincs, az sem akkora probléma, csak bonyolítja a dolgot egy kicsit - ha van, akkor simán add meg, hogy a torony szülője a hajó legyen, aztán forgasd a tengelye körül.
Amikor elindul a jelenet\a hajó létrehozásakor tárold el a torony lokális pozícióját a hajóhoz képest, aztán ha a hajó elfordul számold ki az eltárolt értékekből, hogy hova kerül a torony(rengeteg tutorial van ilyen műveletekről a neten, biztosan találsz valamit, ha nem tudod, hogy hogyan csináld meg), utána pedig simán forgasd a löveget a saját tengelye körül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!