C++: Qt vs SFML vs SDL vs Allegro?
QT -> Itt nagyon könnyű összedobni egy asztali alkalmazás grafikus felületét.
SDL -> Ezt inkább játékok készítésére javaslom.
GUI-hoz inkább a Qt, egyéb grafikára az SDL vagy SFML,esetleg OpenGL. A Qt kész GUI komponenseket tartalmaz, és van saját IDE-je is, amin grafikus "összekattintós" módszerrel könnyen és gyorsan tudsz GUI-t készíteni (Mint pl.: Visual Studio, vagy a Java Swing + NetBeans). SDL-ben (ha jól tudom) nincsenek kész GUI elemek, tehát neked kell megírnod, ami sokkal macerásabb.
Hogy mikor érdemes elkezdeni?
Ha már van némi C/C++ alapod, például ha tudod, mi az a változó, tömb, mutató, elágazás/feltétel, ciklus, függvény, osztály, objektum, esetleg ha külső fájlokat is tudsz írni/olvasni, akkor kezdd el nyugodtan!
A QT egy multiplatform keretrendszer és általános grafikus felület api. Nagyon könnyű összedobni vele egy asztali alkalmazást.
A SFML; SDL; Allegro pedig egy multimédia API, kifejezetten grafikus alkalmazások programosára. Itt nem feltétlenül a felhasználói felületről van szó, inkább a grafikus kártya platformfüggőségeinek az eltakarásáról. Ezenkívül szinte mindegyikben van input és hang kezelés. Tipikus játék motor alapok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!