Játékosok összesorsolása JavaScipt-tel?
Kezdő vagyok, otthon tanulgatom a webprogramozást. PHP alap szinten megy, eddig mindent meg tudtam valahogy oldani benne, amire szükségem volt, de most elakadtam, mert ehhez nem elég a PHP.
Egy kis otthoni gyakorló böngészős "játék" szerűséget csinálnék(mint mondjuk a Honfoglaló, és az a kérdésem, hogy hogy szokás az olyat csinálni, hogy:
Amikor a felhasználó rámegy mondjuk egy olyan gombra, hogy játszani szeretne, akkor lényegében a rendszer összerakja egy játéktérbe azokkal akik vele egy időben ugyanezt csinálják(tehát éppen várakoznak a többi játékosra). Ezt hogy lehetne megoldani? JavaScript?
Milyen JS "kulcsszavaknak" nézzek utána, amivel el lehetne indulni legalább a logika alapján? Egyáltaán ilyesmit milyen logika alapján szoktak megvalósítani? Azt érzem, hogy a PHP ide kevés(mivel sokkal interaktívabb dolog kell), Flash-t pedig el se szeretném kezdeni, mert mire megtanulom, addigra senki nem fogja használni.
Nem kész kódot keresnék (mert ilyen nincs is szerintem), hanem a logikája érdekelne a megvalósításnak.
Előre is köszi! :)
Ez egy kicsit túl tág, hogy el tudjak bármerre is indulni.
Szavakkal leírva van ötleted a megvalósítás logikájára?
Sajnos úgy látom, hogy rossz irányban gondolkozol.
A JavaScript ugyanis nem képes arra, hogy egy játékos gépéről lássa, hogy kik játszanak még. Az csak elfut a böngészőben, ott rajzolgat valamit, stb.
Ahhoz, hogy össze tudd kapcsolni őket, épp hogy PHP kell. A legcélszerűbb valószínűleg AJAX-szal csinálni (az részben JS, de maga a logika szerveroldalon van). Mondjuk amikor rányom az ember az indítás gombra, akkor beküldi, hogy ő itt van, és azt a php dolgozza fel.
Igen, tudom hogy PHP kell hozzá, de a kérdést akkor úgy módosítanám, hogy: arra gondoltam, hogy egy erre fenntartott táblába írnám be az éppen várakozó játékos azonosítóját, majd utána törölném, ha letelik a várakozási idő, vagy kilép. Ekkor azt a táblát elég vizsgálgatni, és onnan összesorsolni az embereket.