Hogyan kezdjek neki a programozásnak?
A cél az lenne hogy szinte bármibe bele tudjak nyúlni és alakítani is.Azaz a nagyon komoly szintig stb.
De nem tom hogyan kezdjek neki itthon ennek.
Először Pythont ajánlok, hogy az alapokkal rendesen tisztába kerülj. Aztán c, asm, ami tetszik.
Egyébként elsőt nem értem miért szóltad le, a gúgli lesz a legnagyobb segítséged a tanulásban.
Fura, nem ütközött szabályba a válaszom, mégis töröltetted/törölték. Pedig igazam volt, be fogod látni, ha tényleg programozni fogsz.
Akkor belinkelem azt a kérdést, amire újabban mindig vissza szoktam utalni. Egy kolléga mindig bemásolja a hosszú válaszát, szerintem releváns.
http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas_..
Nyelvet illetően meg nekem van egy írásom, ezt is érdemesnek tartom, hogy elolvasd:
juzraai.blogspot.com/2014/07/gyakori-kerdes-melyik-programozasi.html
Ez már megfelelő válasz kedves Kérdező, kedves Moderátor? Boldogok vagytok, hogy már több tucatszor írjuk ugyanazt és redundanciát generálunk?
Szépen sorjában így lenne illő haladnod:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
Üdv, egy harmadéves programtervező infós hallgató.
> Angol nyelv???!!!! akkor a programozás kilőve :(
Mégis mit hittél minden magyarul lesz? Úgy látszik nem sokáig tartott neked ez a hóbort sem.
> A cél az lenne hogy szinte bármibe bele tudjak nyúlni
Kivéve ha az a valami angol, vagy esetleg egy program...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!