C# példányosítás ciklusban?
Többször találkoztam már ezzel a problémával c# ban, de lehet hogy én próbálom meg rossz csinálni.
Tehát van egy osztályom, mondjuk bullet.
public class Bullet{
public int speed = 100;
public Bullet() { // Itt történne a lövedék modelljének a beillesztése a játékba }
}
A példa kódomban lövedéknek csináltam egy osztályt, ezt később akarom használni. Példányosítom és mondjuk a konstruktorban elérem hogy a lövedék egy játék engine ben létre is jöjjön. Na most a gond az hogy én kézzel példányosítom, de mondjuk ha 1000 db lövedék van egy játékban az adott pillanatban akkor ciklusra van szükség.
Lehet ciklusban objektumokat példányosítani, illetve szokás ez? Például megnyomok egy gombot és amíg tartom nyomva jönnek létre a lövedékek, tehát folyamatosan példányosítom őket. Itt egy kicsit el is vagyok bizonytalanodban jól használom e az oop t. Így szokás e csinálni, vagy lehet az egészet rosszul csinálom. Ez inkább design pattern jelegű kérdés.
> Lehet ciklusban objektumokat példányosítani, illetve szokás ez?
Lehetni lehet.
Szokás-e: megfelelő helyen igen.
A kérdés az, hogy van-e értelme a te programodnál. A Bullet-eknek ugyanolyan tulajdonságaik vannak, mármint értékben? Mert akkor lehetne inkább egyetlen ilyet példányosítani:
class Bullets {
int count = 1000;
int speed = 100;
}
A 3D-s modell beillesztését én meg külön osztályba tenném. Az adatokat tartalmazó objektumok legyenek csak POJO-k, és legyen egy külön "engine", ami ezek alapján kreálja, módosítja a grafikai elemeket.
Szerintem.
Nekem ez elég zavaros lett a végére. Ha bolygókat akarsz tárolni, akkor meghatározod a tulajdonságaikat és elhelyezed őket egy listába.
De innen nem világos, hogy pontosan mit is akarsz velük kezdeni.
"Lehet ciklusban objektumokat példányosítani, illetve szokás ez?"
Ez kb. úgy hangzott, mint: "Lehet a kutyának a fürdőszobában enni adni?"
Ezzel szemben értelmes kérdésnek hangzana, hogy érdemes-e beszoktatni az állatot a házba, illetve, hogy lehet-e csokival etetni egy kutyát. De ez aztán nem..
"Ez inkább design pattern jelegű kérdés."
Ez inkább egy olyan jellegű kérdés, amit kb fél óra programozási tapasztalattal rendelkező tenne fel, nem olyan, aki csak simán "bizonytalan" az objektum-orientált programozás terén..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!