Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Plants vs. Zombies játék...

Plants vs. Zombies játék megírásához kaphatnék néhány ötletet?

Figyelt kérdés

Az idei kötelező programom, egy GUI nélküli PVZ játák megírása. Nem kell túlbonyolítanom. (2 osztály, öröklődés, 3 operator overloading, 5 függvény, dinamikus memóriafoglalás). Azonban a kiinduláshoz tanácsot, illetve segítséget szeretnék kérni, hogy hogyan fogjak neki? (C++)

Az alap ötletem az hogy lenne egy PlantsVersusZombies ősosztály ebből örököltetnék BasicPlant, HyperPlant, BasicZombi, HyperZombie osztályokat. Az alap növény 1-et a hiper növény 2-t tud lőni illetve az alap zombi 2 a hiper 3 lövésbe halna bele... stb..



2014. nov. 8. 14:32
 1/3 anonim ***** válasza:

Mire vagy kíváncsi?


Egyébként, mivel minden tulajdonságuk különbözik(talán a sebzés van meg mindkettőnél) én teljesen elkülöníteném a növényeket és a zombikat.


Jajj de imádtam én is a prog1-et SZTE-n...

2014. nov. 8. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

1. megjelenítés résznél lehetnek azért közös dolgok

az ősosztály elnevezése viszont tényleg rossz

2014. nov. 8. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Mint minden játéknál, kell egy fő loop:

while (running) {

tick();

render();

sleep(x);

}


Nem a legjobb megoldás, de a lényeg látszik.

A tick a logikai részeket frissíti, a render pedig rajzol. A tick valahogy így nézhet ki:

for (int i = 0; i < entities->size(); i++) {

entities->at(i)->tick();

}


A render is hasonló. A lényeg hogy minden ami logikailag frissül és kirajzolódik, az egy absztrakt entity classból származik, ami ezt a 2 metódust írja elő:

class Entity {

public:

virtual void tick() = 0;

virtual void render() = 0;

};


Aztán minden ebből származik. Az osztályhierarchiához annyit tennék hozzá, hogy az entityből lenne érdemes örököltetni egy absztrakt zombit és egy absztrakt növényt, és aztán azokból a konkrétabbakat. Ne feledd, hogy a lövedék is entity.


Szerintem ez alapnak már elég lehet.

2014. nov. 8. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!