Lövöldözős játékot milyen nyelvbe lehet megírni? Kezdő vagyok még.
Bármilyen turing teljes nyelven. Más kérdés, hogy melyiken egyszerűbb, de ez meg attól függ, hogy használsz-e és ha igen, milyen keretrendszert.
Ne azzal kezd a programozást, hogy te lövöldözős játékot akarsz készíteni!
Szépen sorjában így lenne illő haladnod:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
Tökmindegy, ha az elméleti alapokat nem tudod, akkor mindegyikben szívni fogsz. Tessék, egy jó jegyzet:
Ha ezt tudod, utána lehet agyalni, hogy melyik nyelven. Én azt mondom, hogy legyen a C.
> Melyik programozási nyelven kezdjek el tanulni szerintetek?
Az, hogy nyelvet válassz még odébb van. Először az elméleti alapokkal legyél tisztában. Kövesd az #2 válaszoló leírását és kezd az elején. Sajnos ha az alapok nincsenek meg, nem tudsz önállóan problémát megoldani, még akkor sem ha a netes tutorialok bemásolása már megy. Előszór olvasni kell, sokat. Ha ez kiveri nálad a biztosítékot és elveszíted az érdeklődésedet akkor bizony nem szabad tovább erőltetni.
Bármelyiken. Tanulónyelvnek a Python-t ajánlják, bár ha tényleg lövöldözős játékot szeretnél csinálni, akkor hosszútávon kicsit hardver közelebb gondolkodásmód kell neked, ezért én is a C-t ajánlanám. Ha ez kiveri nálad a biztosítékot és elveszíted az érdeklődésedet akkor bizony nem szabad tovább erőltetni.
Vagy felrakhatod a Unity3D játékmotor Free verzióját és szórakozhatsz vele egy kicsit, eleinte látványos dolgokat tudsz majd csinálni, aztán rájössz, hogy mint mindent ezt is tanulni kell. Ha ez kiveri nálad a biztosítékot és elveszíted az érdeklődésedet akkor bizony nem szabad tovább erőltetni.
Off: A jó öreg #2 válasz :) Bárcsak lenne mód, hogy automatikusan küldje a GyK rendszere, ha hasonló kérdés bukkan fel.
Ez így van.
Egy gipszkarton falat fel lehet húzni gyorsan és nem kell hozzá különleges szakértelem. Egy acélszerkezetes hidat emelni már kell pár mérnök. A C++ is ilyen, okkal nehéz, komoly dolgokra való.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!