Lövöldözős játékot milyen nyelvbe lehet megírni? Kezdő vagyok még.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bármilyen turing teljes nyelven. Más kérdés, hogy melyiken egyszerűbb, de ez meg attól függ, hogy használsz-e és ha igen, milyen keretrendszert.
Ne azzal kezd a programozást, hogy te lövöldözős játékot akarsz készíteni!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szépen sorjában így lenne illő haladnod:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tökmindegy, ha az elméleti alapokat nem tudod, akkor mindegyikben szívni fogsz. Tessék, egy jó jegyzet:
Ha ezt tudod, utána lehet agyalni, hogy melyik nyelven. Én azt mondom, hogy legyen a C.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
> Melyik programozási nyelven kezdjek el tanulni szerintetek?
Az, hogy nyelvet válassz még odébb van. Először az elméleti alapokkal legyél tisztában. Kövesd az #2 válaszoló leírását és kezd az elején. Sajnos ha az alapok nincsenek meg, nem tudsz önállóan problémát megoldani, még akkor sem ha a netes tutorialok bemásolása már megy. Előszór olvasni kell, sokat. Ha ez kiveri nálad a biztosítékot és elveszíted az érdeklődésedet akkor bizony nem szabad tovább erőltetni.
Bármelyiken. Tanulónyelvnek a Python-t ajánlják, bár ha tényleg lövöldözős játékot szeretnél csinálni, akkor hosszútávon kicsit hardver közelebb gondolkodásmód kell neked, ezért én is a C-t ajánlanám. Ha ez kiveri nálad a biztosítékot és elveszíted az érdeklődésedet akkor bizony nem szabad tovább erőltetni.
Vagy felrakhatod a Unity3D játékmotor Free verzióját és szórakozhatsz vele egy kicsit, eleinte látványos dolgokat tudsz majd csinálni, aztán rájössz, hogy mint mindent ezt is tanulni kell. Ha ez kiveri nálad a biztosítékot és elveszíted az érdeklődésedet akkor bizony nem szabad tovább erőltetni.
Off: A jó öreg #2 válasz :) Bárcsak lenne mód, hogy automatikusan küldje a GyK rendszere, ha hasonló kérdés bukkan fel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez így van.
Egy gipszkarton falat fel lehet húzni gyorsan és nem kell hozzá különleges szakértelem. Egy acélszerkezetes hidat emelni már kell pár mérnök. A C++ is ilyen, okkal nehéz, komoly dolgokra való.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!