Valaki esetleg van annyira pro a Java programozásban hogy tud segíteni megoldani egy gyakorló feladatot? Zh felkészítő gyakorló feladat és érdekelne egy megoldás amiből meg lehetne nagyjából érteni
7. feladat
Játékszoftvert szeretnénk gyártani, és mielőtt kimegy a divatból, még gyorsan hozzunk létre
egy Harry Potter játékot. Most ebből csak néhány részletet kell megvalósítania.
A játék minden figurája egy egyedi sorszámmal és egy névvel hozható létre. Mindegyikre
jellemző az életeinek száma. Ezek kezdőértéke minden figura esetén azonos. Mindegyiknek
lesz valamekkora hatása() (int), és mindegyik hibázik(). Hibázáskor életeinek száma eggyel
csökken. Az életek száma az utód osztályokban módosítható, de máshol nem. (De az adattag
private!)
A mugli figurák nem sokat tudnak. Hatásuk egy, a muglikra egységesen jellemző állandó
érték.
A varázsló és a boszorkány figurája alig tér el egymástól. Mindkettőnek van varázsereje
(int) és mindkettőhöz kerülhet majd varázspálca, de nem feltétlenül a figura létrejöttének
pillanatában. (Szükség esetén új pálcát is kaphat az illető.) Mindkettő varázsol(), ekkor
varázsereje eggyel növekszik. Mindkettőnek ugyanúgy számolható a hatása, mégpedig így: a
hatás az illető varázserejének és a varázspálcája varázserejének a szorzata. Ha azonban ez a
hatás elér egy egységes határt, akkor életeinek száma eggyel megnő, de a varázserő egységnyivé
válik.
A kétféle figura csak annyiban tér el egymástól, hogy a varázsló kviddicstjátszik(), ekkor
kviddicsmeccseinek száma eggyel növekszik. A boszorkány pedig időnként seprűtvásárol(),
ekkor seprűinek száma növekszik eggyel. (Gondolja végig az öröklést!)
Egy varázspálca sorszámával, anyagának nevével és varázserejének nagyságával adható
meg.
Állítsa be a statikus adatokat, és olvassa
be a figurák adatait a figurak.txt fájlból.
(Adatszerkezet soronként: varázsló/
boszorkány/mugli; név.) A sorszám a
beolvasás sorrendje.
Lehetőleg névsorba rendezve írassa ki a
figurákat, és válassza külön a boszorkányokat
és varázslókat.
Rögtön (azaz nem külön esemény
hatására) varázsoltassa is őket.
Ez a következőt jelenti:
n-szer (n lehet konstans, de NE égesse
be) ismételje meg a következőt:
válasszon ki véletlenszerűen egy figurát. Ha az illető varázslásra képes figura, akkor hozzon
létre egy varázspálcát, és adja a figurához. A pálca sorszáma legyen a figura sorszáma, ereje
legyen egy véletlen érték (előre megadott határig változhat), anyaga most lehet mindnek
ugyanaz a String érték (de NE égesse be). (Ha a pálcához egyedi sorszámot rendelt, az is jó.)
Ezek után a figura varázsoljon.
A varázslás után írassa ki az összes élet számát és a legnagyobb hatás értékét.
A figurákat tartalmazó listára kattintva a lista alatt jelenjen meg, hogy hány élete van az illető
figurának, és hány egység a hatása.
Külalak: felület: 600*400-as, listák: a figura neve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!