C++ -ban hogyan érhetem el a szülő objektumot?
Kicsit részletesebben:
Van egy objektum (container), amiben van egy másik objektum. A másik objektumban megvan a szülő objektum pointer-e és nekem a szülő objektumban kéne meghívnom egy függvényt. A gond ott kezdődik, hogy a gyerek objektumban nem include-olhatom a container.h-t, mivel a container.h-ban include-olva van a gyerek, azaz a másik objektum .h-ja. Hogyan tudnám elérni így a szülő objektumban lévő függvényt?
C++ ökölszabály:
Egy header (.h) fájlban csak azokat a fájlokat include-old amiket használsz is. (Ez egy jól írt kódnál csak a template-ek esetében történhet meg.) Máskülönben elég prototípust deklarálni, ahogy azz az első válaszadó is írta.
Arra figyelj, hogy jó névtérben legyenek ezek a deklarációk, mert ha nem ott vannak félreérthető (ambiguous) nevek keletkeznek. Ezeket egy kezdő általában nehezen tudja orvosolni.
A forrásfájlon (.cpp) belül nyugodtan include-olhatsz mindent amire szükséged van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!