Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan kell az fps-t korlátozn...

Hogyan kell az fps-t korlátozni a programban?

Figyelt kérdés
A probléma az, hogy nem tart ugyanannyi ideig egy-egy frame elkészítése, és ezért nem olyan egyszerű rájönni mennyi ideig kell sleep-el várni a következő frame-ig. Valaki tudja, hogyan kell ilyet csinálni?

2014. aug. 29. 17:27
 1/5 anonim ***** válasza:

Esetleg megpróbálhatnád a Tick-et használni!


[link]

2014. aug. 29. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Elmagyarázom, hogy csinálom most: lekéred az időt a frame elkészítésének az elején meg a végén, és a framerate-ből kiszámolod 1 másodperc hanyad része kéne, hogy legyen és a különbségre sleep-et hívok. A problémám az, hogy előfordul, hogy negatív a különbség (tovább tart mint ami rá jutna idő) és akkor nem hívok sleepet, csak nem tudom később ezt, hogy kellene figyelembe venni. Így viszont ingadozik az fps. Van ennél jobb módszer?
2014. aug. 29. 17:43
 3/5 anonim ***** válasza:

De miért akarod "lassítani" sleep-el a grafikáért felelős szálat?


Mellesleg miben programozol, OpenGL, Direct3D, vagy Glut?


Az OpenGL az olyan érdekes, hogy mivel pipeline-ban dolgozik, így párhuzamosan dolgoz fel előre több frame-t, ezért érdekes, ha valamit is a renderelés alatt akarsz változtatni...


Gondoltál egy másik szál létrehozására? Jaaa vagy te magát az alkalmazást akarod belőni egy megadott sebességre... ...nos akkor se a kirajzolást lassítsd le, hanem amit változtatni akarsz azt csináld meg bizonyos időközönként, nos erre is jó egy újabb szál, vagy akár a Timer...

2014. szept. 1. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Szimulációnál le kell kezelni az eltelt időt, és ez alapján változik a világ amit kirajzolsz. Ha nem kezeled az eltelt időt, értelmetlen a szimuláció. Másrészt értelmetlen több mint 500 frame-t készíteni mp-enként ha a kijelző nem tudja megjeleníteni. Nem lassítom a kirajzolást, hanem értelmetlenül nem akarom terhelni a procit.
2014. szept. 1. 14:55
 5/5 A kérdező kommentje:
OpenGL-t és GLUT-ot használok, bár nem értem miért van nálad ez külön.
2014. szept. 1. 14:57

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!