Milyen programozási technikával vagy eljárással képesek a játékokban 3 dimenziós testeket, alakzatokat, karaktereket kirajzolni és az egészet megjeleníteni egy 2 dimenziós képernyőn?
Figyelt kérdés
2014. aug. 15. 20:21
2/5 anonim válasza:
Vannak grafikai programkönyvtárak, amelyekkel különböző térbeli alakzatok rajzolhatók a tervek alapján. Az adott grafikai programcsomag megoldja a vetítést is.
3/5 anonim válasza:
Z-buffer és projekció (ortho vagy perspektívikus ált.).
4/5 A kérdező kommentje:
És ki tudnátok fejteni, hogy ennek a vetítésnek meg ennek a z-buffernek mi a lényege? Továbbá milyen matematikai, geometriai, stb. alapjai vannak ezeknek az eljárásoknak?
2014. aug. 16. 17:04
5/5 anonim válasza:
A projekció egy tranzformáció, 4x4-es mátrix megfelelően kitöltve (pl. lásd: [link] ezt alkalmazza az összes vertexre (csúcsra, mátrix-vektor szorzás), nagyon leegyszerűsítve. Most nem akarok belemenni a homogén koordinátarendszerbe meg igazából sorvektor mátrix tranzponált szorzás, nézz utána ha érdekel.
A Z-buffer a takarások tesztelésére szolgál, ha van két alakzatod és az egyik eltakarja a másik egy részét, mert közelebb van a kamerához, akkor a közelebb lévő felül írja a másik már beírt pixeleit, fordítva meg nem engedi (lásd: [link] A linknél ott az algoritmus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!