2D Indie játékok és megélhetőség. Megéri-e? (bővebben lent, egy picit talán hosszú lesz)
Mint köztudott, a 3D-s játékot nem feltétlenül könnyebb eladni, mint a 2D-t. Kérdésem egyszerű, de előtte felvázolom a szituációt:
Jelenleg úgy tervezem ezt az egészet, hogy mindent nekem kell megtanulni, és nem számíthatok másra (persze hogy számíthatok ha úgy adódik, de mindent meg kell tanulnom így gondolkodom). Programozással (C#) kb 5 éve foglalkozom, ami a 2D-hez kell, azt össze tudom hozni, és a hálózati lehetőségekről se feledkeztem meg, az is benne van a pakliban. A fejlesztői környezet nem titok XNA Gmae Studio, vagy pedig újabban már MonoGame. Ezen kívül nem vagyok hülye a grafikához sem, tudom hogy kell animálni, valamint mostanság szánok rá időt, hogy elsajátítsam a zenekészítés művészetét. Talán utóbbihoz van legnagyobb adottságom, lehet csak ezzel kéne foglalkoznom és nem mással, de hát ez van, nem lehet mindenki mindenből erős, és ebben a szakmában mindenhez kell érteni. Akik hasonló cipőben járnak mint én, azok mit gondolnak, milyen élete lehet egy szingli 1 (esetleg 2) személyes programozónak? Természetesen tudom a vele járó következményeket ha ez be is indulna 1x...véres karikás szemek, látástól vakulásig csak ezt kell csinálni, mindig jó kedved kell legyen, kreativ kell legyél és egyedi...ha tegyük fel ezek az adottságok megvannak, akkor mekkora az esély, hogy valaki pusztán 2D-s Indie játékokból megéljen? Tudom, hogy nem 1 játékra van ilyenkor szükség... Engem mellesleg sosem a pénz hajtott (el vagyok a 4 fal között mint a befőtt, de jelenleg kénytelen vagyok naphosszakat fizikai munkával is tölteni amíg nincs más), eredetileg hobby szinten kezdtem el az egészet, csak aztán rájöttem, hogy én ezt többre is vihetném, mint pusztán üres szórakozás, unalom űzés...A legnagyobb problémám majd ott lesz, ha majd lesz 1-2 darab kész játékom, akkor onnan hogyan tovább? Hogyan tudom forgalmazni? Ti hogyan csináljátok? Valami kiadón keresztül áruljátok? Ha igen melyik a legjobb? Most kapástól a Steam jut eszembe, csak nekem tán ez a procedúra a legnehezebb.
Amikre gyúrok, azok többnyire kaland és platform jellegű (főleg akciósabb) játékok, vagy pedig olyasmi, mint a Terraria, tehát olyan szintig legalább el szeretném vinni a tudást (és a saját sample-k meg is vannak már, csak 1x össze kéne gyúrni az egészet). Annyit tudok, hogy ma már eléggé a hálózati játék, és a játékosok összecsiszolódott közössége tart életben egy-egy játékot.
Leginkább olyanok válaszát várom, aki már nyomja a strapát egy ideje, és keres is vele. Ha már annyit meg tudnék kresni, hogy egy átlagos mindenre jutó keresetem legyen (és itt nem arra gondolok, hogy szeretek költeni, pont ellenkezőleg, minimális extra költekezés). Köszönöm előre is az építő jellegű válaszokat.
Bájos.
Először élj meg aztán próbálkozz indiegame fejlesztéssel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!