Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan tudok Javaval MySQL...

Hogyan tudok Javaval MySQL adatbázishoz kapcsolódni?

Figyelt kérdés

Kezdő programozó vagyok. Sajnos nem igazán találtam jó magyar nyelvű könyvet a Javaval kapcsolatban, ami tényleg átfogó lenne, ezért főként a neten keresgélek megoldásokat a problémáimra. Letöltöttem a MySQL-t, és megpróbáltam beállítani hozzá a környezeti változót, de úgy tűnik sikertelnül... (Ez a connector: mysql-connector-java-gpl-5.1.31.msi) Amikor megírtam a kódod, egyszerűen egy kivételt dob fel: java.lang.ClassNotFoundException: com.mysql.jdbc.Driver

Valaki meg tudná mondani, hogyan kell beállítani, hogy rendesen működjön? Itt a kód is:

try{

Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver");

Connection conn = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost/aliens", "user", "####");

JOptionPane.showMessageDialog(null, "Connection Established");

//létrejött a kapcsolat szöveg...

return conn;

} catch (Exception e) {

JOptionPane.showMessageDialog(null, e);

System.out.println(e);

return null;

}

2014. júl. 15. 22:49
 1/2 anonim ***** válasza:

1. Az MSI-t telepítsd fel. (Mondjuk nekem fura, hogy telepítőcsomagban van... ld. 2. pont)

2. Neked a mysql-connector-VERZIÓSZÁM.jar fájl kell ebből csak.

3. A projektedben (gondolom azért IDE-ben dolgozol) add hozzá Library-ként az említett JAR fájlt.

Onnantól működnie kell a projektedben.

Ha nem IDE-ben dolgozol, hanem csak egy szimpla editorban, akkor fordításkor add meg a JAR fájlt a classpathban:

javac -cp .;elérési\út\mysql-connector.jar Programod.java

És futtatáskor is:

java -cp .;elérési\út\mysql-connector.jar Programod

Megvallom, én még nem használtam a CLASSPATH környezeti változót, de elvileg az arra van kitalálva, hogy ezt a -cp kapcsolót ne kelljen megadnod. Ebbe CLASSPATH változóba szintén a JAR fájl elérési útját kell megadnod:

classpath-eddigi-értéke;elérési\út\mysql-connector.jar

(backslasht használtam, mert az MSI-ből tippelem, hogy Win-en vagy)