Hogyan lehet a "Game Maker 8. 0 pro" nevű programban a játékot átírni másik kódnyelvre, hogy ne kelljen a programmal elindítani?
Ettől kicsit bonyolultabb a dolog Kedves kérdező.
A Game Makerban valójában egy scriptet írsz amit a keretrendszere futtat. Maga a játék motor a Game Maker sajátja, ebben futnak a játékok.
Átírni csak úgy lehetne ha a keretrendszert is ki tudnád belőle szedni, de ezt természetesen nem lehet.
Viszont le lehet "fordítani" a játékodat, ilyenkor összecsomagolja a saját runtime-jával és standalone futtatható olyan gépen is ahol nincs fent a Game Maker.
Ténylegesen átírni csak úgy tudod ha egy másik motorhoz írod meg, illetve írsz egy saját motort.
standalone - önmagában műkődő, önállő
runtime - ebben a kontextusban futásidejű nyelvi könyvtár
Azért van ilyen a GM-hez, hogy ne kelljen maga a szerkesztő a játékok futtatásához, ez maga a motor, a keretrendszer. Külön kell feltelepíteni. Ha úgy tetszik pongolyán fogalmazva ez a "lejátszó" ami futtatja a játékokat, amiket szerkesztőben összeraksz. Nyilván nem várható el, hogy minden játékos letöltse a szerkesztőt, főleg ha az mondjuk nincs ingyen.
A Game Maker-ben írt játékok csak GM-ben működnek. Valóban át kell őket írni, ezt magyarul adaptálásnak nevezik.
Sajnos előröl kell kezdeni mindent, ez úgy értem hogy kezdheted magával a motorral.
Esetleg ha valami másik engine-t használsz, akkor arra kell megírni.
Sajnos innentől a dolog nem piskóta. Tudni kell programozni és ismerni kel pár technológiát.
Ha azt akarod ezután hogy másik gépen futtható legyen a játék, elég a .exe-t átküldeni.
(az elöbb elírtam *ennyi)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!