Játékprogramozó szeretnék lenni. Milyen nyelveket tanuljak meg ehhez az irányzathoz? És milyen fejlesztő környezetet használjak egyenként a programnyelvekhez? Lehetőleg sorrendben írjátok a dolgokat.
Játékon belül mit szeretnél programozni?
Történetet? Scripteket? Mesterséges intelligenciát? Hálózati kapcsolatokat? Felhasználói felületet? Grafikát? Shadereket? Enginet?
én a motorra, Scriptekre, Mesterséges
intelligenciár kiváncsi vagyok. Szal értékelném ha leirnád
Python, C, C++, C#, JAVA, HLSL, Cg, GLSL, CUDA, PHP, JavaScript, SQL, XML.
Ezek mind hasznosak lehetnek, de ha eldöntenéd mire szeretnél specializálódni akkor szórhatsz belőle néhányat :D
[link] Ezt a linket ajánlom. Nézz szét, és válogass.
Azért kérdeztem, mert az itt kérdezők jelentős része nem is programozni szeretne, hanem alkotni, játékot készíteni. Sajnos ezt általában elég messze van a játékprogramozótól, fölösleges időtöltés.
Az előzőeken kívül a lua scriptnyelvet tudom ajánlani, de kb mindenhol mást használnak scriptelésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!