Mi a kettő között a különbség?
OpenGL-ben szeretnék egy kicsit tanulgatni. Olvasgatom a tutorialokat, az egyikben a GLUT ban lévő fájloknak külön megadja,hogy hova tegyük, míg a másikban a C-n készít egy GLUT mappát benne az include és a lib könyvtárak, miközben megadja a környezeti változóknál a path-okat. Talán az lenne a különbség, hogy ha megadja a környezeti változót, akkor az az egész gépre érvényes.
Másik kérdésem: letöltöttem az OpenGL legújabb verzióját, de letöltöttem a videókártyámhoz tartozó drivert is az Intl honlapjáról. De a környezeti változóknál a path-ban csak az OpenCL 2.0-s van. Ráadásul nem is OPengGL, hanem CL. Most ez jó, vagy nem jó? Ja, nő vagyok, és érzékeny, örülnék, ha nem degradálnátok le, ha hülyeségeket írtam! :-)
Hú, hát itt van egy kis káosz. Istenigazából, mivel nem tudjuk, mi a két tutorial tartalma, így nehéz megítélni a két megközelítés közti különbséget pusztán a te szavaid alapján - abszolúte nem bántásnak szánom, de a megfogalmazás nem sikerült a legprecízebben.
A tippem az, hogy vagy van egy már beállított környezeti változó az első esetben, vagy pedig egyszerűen egy default dir, ahová a motyók pakolódnak, míg a másik esetben "személyre szabott, konfigurált" megoldás látható.
OpenCL: Rá is guglizhattál volna, mi az; mégiscsak egyszerűbb, mint innen várni a választ. Nem csereszabatos az OpenGL -lel. Az OpenGL az "Open Graphics Library" kifejezést takarja, míg az OpenCL az "Open Computing Language" -et, ami egy változatos célokra kitalált framework. Jelentős alkalmazása például a GPU bevonása a különösen számításigényes feladatok megoldásába (bizonyára hallottál/olvastál már olyat, hogy valaki pl. "videokártyával tör jelszót, mert gyorsabb").
Ugyanakkor a kettő (-GL, -CL) együtt tud működni egymással. Ennek pl. komplexebb képszerkesztőknél lehet jelentősége.
Első körben, hogy ne kelljen ilyen apróságokon fennakadnod, lehet, hogy érdemes volna a WebGL -lel kezdeni (ez gyakorlatilag az OpenGL webes, modern böngészőkbe épített implementációja - viva la hátéemelöt). Ott nincs environment setup, csak bepötyögöd a kódot és voilá. Utána pedig már nem hiszem, hogy nehéz volna átszokni a C-s OpenGL implementációkra.
Sok szerencsét!
Mielőtt belekezdenél egy 20 éves API megtanulásába ajánlom a következő linket:
Itt a *modern* OpenGL-ről esik szó, elég szépen tárgyalja a témát, csak ajánlani tudom.
Valami fura oknál fogva a netes oktató anyagok 90% még mindig az OpenGL 1.1 re vonatkozik, amivel persze nem mész semmire. Főleg, hogy a tárgyalt technikák egy része csak szoftveresen támogatott a modern VGA-kon.
Kérdésedre visszatérve:
A környezeti változók arra valók, hogy gép/felhasználó szinten értékeket tudjunk megadni. Ha mondjuk egy egész team fejleszt egy projektet, nem hasznos, ha valaki úgy hivatkozik mondjuk az OpenGL header fájlokra, hogy "C:\Users\toth.janos\cuccok\sajat\GL\include". Hogy ne lincseljenek meg a kollégák ebédszünetben, érdemes a saját gépeden, a saját fiókodon beállítani a könyvtár elérési útját. Ha így tesz mindenki, akkor nem okozhat gondot a 3rd party függvény könyvtárakra való hivatkozások.
Gyakorlás képen persze elegendő ha beírod fixen.
Ha segítség kell írj priviben, szívesen segítek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!