Játékkészítés, hogyan lenne a legjobb?
Már most leszögezem, hogy 2D-s, oldalnézetes játékról lenne szó, így ahhoz kéne a legalkalmasabb megoldás.
C++-t tanulok, így azon belül lenne a legjobb valami, de ha valaki tud jobb nyelvet, akkor kérem mondja meg, max majd párhuzamosan tanulom azt is a C++ mellett.
Hallottam, hogy van SFML(nem működik...), SDL, ClanLib, Allegro 5...stb erre a célra alkalmas könyvtár, de nem tudom melyik lenne a legjobb.
Gondolkodtam azon is, hogy lehet inkább valami játékkészítő programmal kéne megpróbálni, de ezekkel egyáltalán nincs tapasztalatom(valami ingyenes, vagy ingyenes verzióval rendelkező lenne a legjobb), és valamiért jobban ragaszkodom a kódolásos, hagyományosabb megoldáshoz...de ha valaki tud valami nagyon jót, akkor azzal teszek egy próbát.
Remélem tudtok segíteni, tanácsot adni abban, hogy akkor most más programnyelv, esetleg valami extra könyvtár, vagy inkább a készítős progikat válasszam a 2D-s játékhoz.
Szerintem használj programot, nekem azzal egyszerűbb mert nem tudok programozni, persze ebben is kell, csak attól függ mit csinálsz.Na már most ez a program a Game Maker.
Itt csak az a baj, hogy ennek saját program nyelv van (ha jól tudom C+, C++ és Pascal turmixa).Én mondjuk most tanulom és egyáltalán nem nehéz.Ha mondjuk ez választod, segíthetek abban, amennyire tudok, de van amúgy több youtube tutorial.Ja és ebben akár 3D-s játékot is tudsz csinálni. :D
A játékkészítés a programozás legérdekesebb, de talán a legnehezebb része. Kezdők sok éves tapasztalattal is elbuknak már a legelején. Nagyon jó dolog, hogy így érdeklődsz de tudnod kell mire vállalkozol. Először is kezdj mindent az elején, ez a legfontosabb.
Az új OpenGL-hez (mert mi mást használnál, ha már tanulni akarsz) érdemes használni a GLEW függvénykönyvtárat. Ezzel lehet elérni az új GL verziók függvényeit (core profile).
Ablakkezelésre pedig ott a GLFW. Nagyon egyszerű és jól megírt függvénykönyvtár. Támogatja a modern (3.3+) OpenGL-t és persze multiplatform. Az input kezelést is elég szépen megoldja. Csak erre a célra való, így meglehetősen kis méretű. Aktívan fejlesztik.
Az SDL + OpenGL párosítás csak kis projektekhez ajánlott. Az SDL önmagában egy 2D-s grafikus könyvtár, ami *emellett* még támogatja az OpenGL rendering context-et. A probléma az, hogy egy idő után az SDL (minden haszna ellenére) kezd majd teher lenni. Egyszerűen ágyúval lősz verébre. Félreértés ne essék, az SDL egy remek framework, de nagy projektekhez körülményes vele OpenGL-ezni. Kb ugyan ez igaz az SFML-re, vagy az Allegro-ra is.
Ami ezen kívül hiányzik még az SDL-ből az a hang, illetve a hálózat kezelés. Természetesen erre is vannak jó lib-ek. hangra pl az OpenAL.
Én azt tanácsolom, nem érdemes ilyen univerzális frameworköket használni, sajnos robusztusságuk saját maguk hátránya. Gondoljunk csak arra, mennyi idő kellett amíg az SDL 1.3-ból eljutottak a 2.0-ig. És még ma is van benne bug bőven.
A legtöbbet akkor tanulsz, ha mag próbálod meg elkészíteni a saját kis játék motorodat, kiváltképp ha ennyire érdekes a dolog. Valameddig biztos el fogsz jutni és közben rengeteget tanulsz majd.
Ne add fel és legyél alapos. Szánj időt a tanulásra. Ha kezdőként belevágsz, csak kudarc fog érni. Megfelelő alapismeret nélkül, Unity3D-ben, sőt GameMakerben sem lehet alkotni. Ezer példa volt már erre.
Javítás:
... Ami ezen kívül hiányzik még az SDL-hez képest, ...
"Az SDL + OpenGL párosítás csak kis projektekhez ajánlott."
Nem láttad Ryan C. Gordon múltkori prezentációját ami a Valve Developer Days-en volt ezek szerint... Érdemes megnézni, és ha valaki tudja, mi a hézag, hát az ő.
Kedves #6-os
Köszönöm a slide-ot, rendkívül érdekes volt.
Gyorsan összefoglalom ha esetleg valakit érdekel még, és nincs ideje, nem tud angolul:
Az SDL 1.x egy szoftveres média layer volt, amit régi játékok portolására használtak. Azóta sokat fejlődött, kacsingattak a VGA felé is, így az új SDL már (rendesen) támogatja az OpenGL -t is. Ettől függetlenül, a modern renderelés, csak egy feature sok másik mellé amit az SDL tud. Az SDL renderelője szoftveres. Ez teszi rendkívül hatékonnyá és multiplatformmá. Ha csak arra használod, hogy OpenGL ablakot nyiss vele és figyeld az input eszközöket, esetleg hangot préselj ki belőle, akkor kb kalapácsnak használsz egy svájci bicskát.
Köszönöm a válaszokat.
Tudom mire vállalkozom, és azt is, hogy még nagyon sok mindent kell tanulnom, és kell egy jó pár év tapasztalat, hogy valamennyire profi lehessek.
Nézegettem az SFML tutorialokat, próbálkozni azért kicsit fogok, nagyobb projectbe egyenlőre nem is akarok fogni még.
Az OpenGL-t majd mindenképp tanulmányozom, jónak tűnik, de a GLEW és a GLFW könyvtárakkal is fogok ismerkedni.
Mindenesetre most még főleg magára a C++-ra extra könyvtárak nélkül fogom még helyezni a hangsúlyt, a tanulásra, de mint említettem, a többiről is fogok olvasgantni.
Még egyszer köszönöm a hasznos tanácsokat :)
kedves Kérdező!
Hogy haladsz a játékoddal?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!