Mire jó egy PC/konzol játék motorja?
Már közelebb jársz, de ezeket az OpenGL/DirectX tudja.
Bennevannak a pályamodellezéshez szükséges eszközök, a modellek megjelenítése, mit csináljon a víz, a fű. Fizika, ütközések/reakciók különböző típusú objektumok között, effektek egy része, néhány alap AI, alap modellek, talán egy alap "játék", bemutató is.
Természetesen ezt aki megveszi szabadon összevissza alakíthatja.
Wampa +1 :)
Egy játék fajtához (pl. FPS) tartozó általános játékmenetet vezérli, tehát a térbeli mozgást, eseményeket és az azokra indítandó reakciókat, fizikát, korlátokat (játéktér), stb. Ezek nagyrészt azonosak minden játéknál. Aztán hogy maga a játék hogy néz ki, mikor minek kell történnie, ezeket script fájlokban írják le, ezeket használja a játékmotor a működéshez.
Pl. ha falnak mész, akkor ott nem tudsz továbbmenni, vagy ha emelkedőn mész, akkor egyre magasabbra kerülsz, stb. Ezek minden játékban ugyanúgy megvannak, tehát nem kell minden alkalommal újra megírni, hanem összerakták egy "motorba".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!