Kogazo kérdése:
Pascalban hogyan lehet azt megoldani, hogy ha valami nem teljesül egy időn belül, akkor lépjen tovább a program?
Figyelt kérdés
Szóval a snake nevű játékhoz hasonló programot szeretnék írni, szinte mindent tudom, hogy hogyan fogok megvalósítani, csak egy dolgot nem: Ugye a kígyónak folyamatos mozgást kell végeznie, és akkor kell megváltoztani az irányt, ha érkezett egy gomblenyomás. A 'kígyóm' jelenleg csak gomblenyomásonként hajlandó mozogni, nekem valami olyasmire lenne szükségem, hogy valami az gomblenyomás lehetséges időtartalmát időhöz kösse, azaz ha mondjuk egy 10-ed másodperecen belül nem nyom gombot a felhasználó, akkor ne várjon a progi a bekérésre, hanem lépjen tovább... :) Várom az ötleteket, válaszokat!2013. dec. 18. 16:52
1/2 anonim válasza:
Ezt úgy praktikus, hogy minden lépés között várakoztatod adott ideig, és ha az lejárt, akkor megnézed, le lett-e ütve közben egy billentyű. A várakozás alatt nem kell figyelni, mert az úgyis ott marad a billentyűzet pufferban, amíg ki nem olvasod.
Csak a várakozást kell megoldani. Vagy megszakítással csinálod, vagy ciklussal. (A cilus nem túl elegáns, viszont egyszerűbb megcsinálni.)
2/2 ejbenjaro válasza:
Ciklusban folyamatosan mozgatod a kígyót a legutolsó megadott irányba. A cikluson belül a keypresseddel figyeled, hogy történt e billentyűleütés. Ha történt, akkor irányt módosítasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!