Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Pascalban hogyan lehet azt...

Kogazo kérdése:

Pascalban hogyan lehet azt megoldani, hogy ha valami nem teljesül egy időn belül, akkor lépjen tovább a program?

Figyelt kérdés
Szóval a snake nevű játékhoz hasonló programot szeretnék írni, szinte mindent tudom, hogy hogyan fogok megvalósítani, csak egy dolgot nem: Ugye a kígyónak folyamatos mozgást kell végeznie, és akkor kell megváltoztani az irányt, ha érkezett egy gomblenyomás. A 'kígyóm' jelenleg csak gomblenyomásonként hajlandó mozogni, nekem valami olyasmire lenne szükségem, hogy valami az gomblenyomás lehetséges időtartalmát időhöz kösse, azaz ha mondjuk egy 10-ed másodperecen belül nem nyom gombot a felhasználó, akkor ne várjon a progi a bekérésre, hanem lépjen tovább... :) Várom az ötleteket, válaszokat!

2013. dec. 18. 16:52
 1/2 anonim ***** válasza:

Ezt úgy praktikus, hogy minden lépés között várakoztatod adott ideig, és ha az lejárt, akkor megnézed, le lett-e ütve közben egy billentyű. A várakozás alatt nem kell figyelni, mert az úgyis ott marad a billentyűzet pufferban, amíg ki nem olvasod.

Csak a várakozást kell megoldani. Vagy megszakítással csinálod, vagy ciklussal. (A cilus nem túl elegáns, viszont egyszerűbb megcsinálni.)

2013. dec. 18. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 ejbenjaro ***** válasza:
Ciklusban folyamatosan mozgatod a kígyót a legutolsó megadott irányba. A cikluson belül a keypresseddel figyeled, hogy történt e billentyűleütés. Ha történt, akkor irányt módosítasz.
2013. dec. 18. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!