Mi az a AI, és hogyan kell gyorsítani?
#1-et kiegészítve az AI határozza meg a nem játékos karakterek, játékelemek viselkedését. Pl. hogy egy lövöldözős játékban az ellenség csak álldogáljon? Vagy mozogjon is? Ha mozog, akkor véletlenszerűen? Vagy úgy, hogy meneküljön a lövések elől? Vagy közelítsen feléd? Ha közelít, akkor egyenesen feléd menjen, fennakadva az első akadályon? Vagy figyelje a terepet, és kerülje meg azt az oszlopot, ami köztetek van? Hogyan viselkedjen, ha magas az életereje – mondjuk akkor támad –, és hogyan, ha alacsony – mondjuk akkor menekül. Mindezeket az AI határozza meg. Egy stratégiai játékban pl. azt határozza meg, hogy pl. épületet építsen, vagy katonát, illetve azon belül milyet. Mikor támadjon és mikor gyűjtögesse a seregét. Figyelje-e az ellenfél erősségét, és aszerint döntse el, hogy mekkora hadsereggel indul meg, vagy csak fixen van egy támadóerő, aminek a megléténél elindul. Mikor vonuljon vissza azzal a bizonyos sereggel. Ha támad a sereg, akkor mit támadjon. Koncentráljon az épületek rombolására, vagy a védekező sereget próbálja előbb likvidálni.
Szóval ezt csinálja az AI. Gyorsítani? A gyorsítás szónak nincs értelme az AI-val kapcsolatban. Fejleszteni lehet, okosítani lehet, meg esetleg a működését lehet gyorsítani. De kb. olyan az AI gyorsítása, mint a falak színének meghosszabbítása: értelmezhetetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!