Multiplayer szervereken, hogy oldják meg a fizikát?
Normális szerver és jól optimalizált kód kell csak.
Mindenképpen érdemes a szerver oldalon számolni a fizikát, legalább részben.
Nem gondolom, hogy értelmes dolog lenne a teljes fizikai modellezést a szerveren számolni.
Inkább a kliens számoljon, a szerverről max. az olyan paraméterek jöjjenek, mint a karakter pozíciója, nézőpontja, stb.
Na igen, csak a kliensről jövő adatokat baromi könnyű hamisítani.
Ezért egy bizonyos ellenőrzést minimum a szerveren "kell" csinálni.
"Na igen, csak a kliensről jövő adatokat baromi könnyű hamisítani.
Ezért egy bizonyos ellenőrzést minimum a szerveren "kell" csinálni."
Nyilvánvaló, dehát erre vannak a kliens-és szerveroldali anticheat programok. Ezt egyik multiplayer rendszer sem úgy oldja meg, hogy jó, akkor mindent a szerveren számolunk :D
"Mondjuk való igaz, hogy az szinte csalhatatlan :D"
Már miért lenne csalhatatlan? Sztem nem tudod, mi az.
Client side prediction: a kliens megpróbálja megjósolni a legutoljára szerverről jött infók alapján az ellenfelek pozícióját, és anélkül rendereli ki őket egy adott pozícióra, hogy explicite pozíciómeghatározást kapott volna a szervertől.
Ennek semmi köze a csalhatatlansághoz, csalni a játékban attól még lehet, ha meg olyan értelemben érted a csalhatatlanságot, hogy nem téved az jóslás, akkor abban sincs igazad, ugyanis bizonyos szituációkban elég gyakran téved.
Egy példa: a Counter Strike-ban biztos láttál már olyant, hogy valaki laggolt, akkor a kliensed úgy rajzolta, hogy fut egy adott irányba, aztán hirtelen hátrább ugrott vagy 10-15 méterrel.
Na ez pont a client side prediction "hibája"; A kliens az addigi irányból jósolva renderelte ki az előremozgást, és mivel barátunk laggolt, később kapott a szerver infót arról, hogy megállt, ezt továbbküldte neked, erre a te kliensed berenderelte a helyes pozícióba, azaz hátraugrott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!